Ja pajautāt uzņēmējiem, biznesa treneriem un augstskolu pasniedzējiem, kas ir stratēģija, tad, iespējams, saņemtu desmitiem dažādu atbilžu. Katra skola un katra grāmata liek atšķirīgus uzsvarus. Taču netērēsim laiku, lai noskaidrotu precīzāko atbildi, labāk padomāsim, ko no tām varam mācīties. Un nepētīsim visas, bet izvēlēsimies tikai četras definīcijas.

Otra stratēģijas definīcija ir ņemta no kādas mācību grāmatas: “Stratēģija ir savstarpēji saistītu lēmumu sistēma, kā organizācija rada konkurētspējīgu priekšrocību un nodrošina tās ilgtspēju.” Izklausās akadēmiski, tomēr katrai frāzei ir dziļa nozīme. Pirmā frāze ir par to, ka stratēģija ir vairāku savstarpēji saistītu lēmumu sistēma. Tas nozīmē, ka, nosakot mērķi, nevajag izdarīt izvēli starp apgrozījumu vai peļņu. Var (un vajag!) vienlaikus noteikt gan apgrozījuma pieauguma tempu, gan optimālo peļņas līmeni, kā arī mērķa klientu segmentus un pakalpojumus, ar kuriem šādu apgrozījumu un peļņu nodrošināt. Šādi ir vairāki savstarpēji saistīti mērķi.