Katru gadu tehnoloģijas padara pasauli sarežģītāku un grūtāk uztveramu. Tāpēc patērētājiem ir īpaši liels pieprasījums pēc viegli lietojamiem pakalpojumiem. Jebkurš zīmols var iegūt priekšrocību, nodrošinot nevainojamu lietotāja pieredzi digitālā vidē, kuras pamatā ir vienkāršs un saprotams interfeiss.

Līdzautors: Aleksandrs Krēgers, "UXDA" dibinātājs

Aleksandrs Kregers un Linda Zaikovska-Daukste UXDA dibinataji.jpg
Aleksandrs Krēgers un Linda Zaikovska-Daukste, SIA "UXDA" dibinātāji

Vienkāršība aizsāk revolūcijas

Pirmkārt, paturēsim prātā, ka šis raksts ir par vienkāršību kopumā. Vienkāršības modelis balstās uz cilvēka centrētu dizaina domāšanu. Tā ir vērsta uz labāko risinājumu izstrādi, lai apmierinātu lietotāju vajadzības, vienlaikus ņemot vērā viņu uztveres un uzvedības modeļu unikalitāti.

Kāpēc vienkāršība? Salīdzināsim "Chanel" mazo melno kleitu, Maļeviča melnā kvadrāta gleznu vai pirmo "iPhone". Kas tos vieno un, kas bija pirms tā? Piemēram, iepriekš "Chanel" modes industrija bija pārņemta ar sieviešu kleitām, kurās bija daudz volānu un dārglietu, pērlīšu un citu elementu. Pretēji tam mazā melnā kleita izceļas ar vienkāršību un lietderību, un uzsāka jaunu laikmetu modes industrijā.

Tāds pats atklājums bija glezna “Melnais Kvadrāts”, izaicinot klasisko glezniecību un impresionismu. Mākslinieks Kazimirs Maļevičs pierādīja, ka arī vienkāršām formām piemīt skaistums un mākslinieciskā vērtība. Tas izraisīja revolūciju mākslas un radošuma uztverē.