Kā vadītājam ar darbinieku runāt par viņa emocionālo un psiholoģisko stāvokli? Kā vadītājam saviem padotajiem kļūt par empātisku, atbalstošu un uzticamu sarunas biedru, pie kura varēs vērsties ne tikai darba jautājumos, bet kas arī atbalstīs grūtākos brīžos?

Empātija ir jaunais must vadītājiem. Emocijas arvien vairāk tiek atzītas par mūsu dzīves, turklāt arī darba dzīves, sastāvdaļu, kas ne tikai nosaka labsajūtu, bet arī būtiski ietekmē darba rezultātus. Vadītprasmju zinātnieki uzskata, ka vairāk nekā 90% no saviem lēmumiem cilvēks pieņem, pamatojoties tieši uz emocijām, bet pēc tam ar loģiku šos lēmumus pamato, turklāt vispirms jau pats sev. Tātad neņemt vērā darbinieku emocionālo stāvokli nevar.

Atbilstoša vide

Sāksim ar pamatiem – vides radīšana ir pamats dziļu un jēgpilnu attiecību veidošanai. Ja kolektīvā un savstarpējās attiecībās nav izveidota uzticības pilna vide, ja vadītājs nekad nav interesējies, skatījies, klausījies un pamanījis, ja visa uzvedība vienmēr teica "man ir vienalga", tad nav pārsteigums, ka saruna neizdosies. Kāpēc darbiniekam šādā gadījumā būtu jāuzticas vadītājam?