Elektroauto kļūst aizvien populārāki, tomēr remonta vietu, kurā salabot savu “Tesla” vai citu elektroauto, nav nemaz tik daudz. Viena no tādām ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Ox Works”, ar kuras līdzīpašnieci Egiju Gailumu tikāmies uz sarunu par elektroauto, uzņēmējdarbību un izaicinājumiem.

“Ox Works” radās no cita uzņēmuma “Ox Drive”, kas piederēja četriem mērķtiecīgiem cilvēkiem. Tas bija “Tesla” auto koplietošanas uzņēmums, kurā tika piedāvāts īrēt premium klases auto izbraucieniem. Tieši tur tika likti pamati arī jaunajam uzņēmumam “Ox Works”. “Mēs sapratām, ka vest visas automašīnas uz servisu ir diezgan dārgi, īpaši, ja autoparks mērāms simtos automašīnu, turklāt tas nav ātri, jo servisiem ir savas rindas, citi klienti. Tad mēs izlēmām veidot servisu paši sev. Mums bija noliktava, kurā izvietojām pirmo pacēlāju. Tā varējām veikt daļu remontdarbu paši, samazinot automašīnu dīkstāves laiku,” atceras Egija Gailuma.

2024.gada augustā “Ox Drive” tika pārdots, bet servisa daļu uzņēmēji, vienojoties ar jauno īpašnieku, paturēja. “Izlēmām, ka turpināsim attīstīt un piedāvāt šo servisu,” stāsta E. Gailuma. “Tā kā mēs specializējāmies tieši “Tesla” remontdarbos, mums nebija šaubu, ka jāpiedāvā zināšanas arī citiem, jo “Tesla” servisu nemaz nav tik daudz, īpaši Latvijā. Sākumā turpinājām vecajā vietā, bet sapratām, ka pieprasījums ir diezgan liels, sāka veidoties rindas, no kurām vēlējāmies izvairīties, kad izveidojām servisu. Gada nogalē pārvācāmies uz lielām, aptuveni 700 kvadrātmetru lielām telpām. Mums vienkārši vairs nepietika vietas, jo iepriekšējās telpās varēja izvietot tikai vienu pacēlāju.”

Šobrīd saprotot, ka tirgū nav piedāvājuma, uzņēmums lēnām sāk specializēties akumulatoru labošanā, arī elektronikas virzienā.