Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas 2024.gada 6.novembrī atbalstīti galīgajam lasījumam, informē Saeima.

Apdrošināšana skrejriteņiem rosināta, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi. No 2024.gada 1.aprīļa elektroskrejriteņu reģistrācija Ceļu satiksmes drošības direkcijā ir obligāta, un plānots, ka pienākums tos apdrošināt stāsies spēkā 2025.gada 1.janvāri.

Prognozēts, ka elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā patlaban mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.  

Ar grozījumiem paredzēts palielināt zaudējumu atlīdzību limitus. Par personai negadījumā nodarīto zaudējumu līdzšinējo 5,2 milj. eiro vietā atlīdzību varēs izmaksāt līdz 6,45 milj. eiro neatkarīgi no cietušo personu skaita. Savukārt par kaitējumu mantai limits no līdzšinējiem 1,05 milj. eiro plānots 1,3 milj. eiro apmērā neatkarīgi no trešo personu skaita.   

Vēl ar grozījumiem plānots garantēt ātru un pilnīgu kompensāciju cietušajiem gadījumā, ja par negadījumu atbildīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam ir pasludināts maksātnespējas process vai uzsākta likvidācija. Paredzēts, ka zaudējumus segs no Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda, ja maksātnespējas process vai likvidācija būs uzsākta Latvijā reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai vai arī Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai un zaudējumi būs nodarīti Latvijas rezidentam.

Tāpat ar grozījumiem iecerēts precizēt normas saistībā ar negadījumiem, kuros iesaistītas transportlīdzekļa vilktas piekabes, kā arī iestāžu sadarbību informācijas apmaiņā un personas datu apstrādē.

Lai izmaiņas stātos spēkā, grozījumi galīgajā lasījumā vēl jāskata Saeimas sēdē.