Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas principi, tikai 48% Latvijas organizāciju šos principus integrē savu uzņēmumu stratēģijās. Salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm, vienlīdzības un iekļaušanas principus stratēģijās integrē 59% Lietuvas uzņēmumu, bet Igaunijā –72%. Tas noskaidrots "Norstat" veiktajā aptaujā pēc komunikācijas aģentūras "Olsen+Partners" pasūtījuma.
Pētījumi
15:53, 5. Sep. 2024
Vasara – šķietami populārākais laiks atpūtai, taču pēc "NielsenIQ" pētījuma, kas veikts pēc apdrošināšanas sabiedrības "Gjensidige" pasūtījuma, atklājas, ka katrs septītais Latvijas un Lietuvas iedzīvotājs šovasar strādā bez atvaļinājuma. Tā rīkoties plānoja arī desmitā daļa igauņu. Eksperti uzsver, ka darbs bez atpūtas ir tiešs ceļš uz emocionāliem un fiziskiem veselības traucējumiem un strādājošam cilvēkam pienācīgai atpūtai būtu nepieciešamas 2–3 nedēļas gadā.
Pētījumi
10:40, 5. Sep. 2024
Multipakalpojumu uzņēmuma sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Tele2” veiktās mazo un vidējo uzņēmumu aptaujas dati rāda, ka lielākā daļa aptaujāto uzņēmumu nav domājuši par mākslīgā intelekta (MI) risinājumu ieviešanu savā ikdienā un tuvākajā laikā arī neplāno to darīt. Vienlaikus 10% uzņēmumu ir ieviesuši un vēl 18% strādā pie MI risinājumu ieviešanas savā ikdienā.
Pētījumi
16:13, 8. Aug. 2024
Informācijas tehnoloģiju grupas “Tietoevry” īstenotajā sabiedriskās domas aptaujā, kas veikta sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat”, noskaidrots, ka 16% no Latvijā strādājošajiem attālināta darba iespēju uzskata par ļoti būtisku un neapsvērtu jaunu darba piedāvājumu, ja tajā šādas iespējas nebūtu. Vēl 28% no aptaujātajiem iedzīvotājiem atzīst, ka, ja darbs tādu iespēju piedāvā, varbūt to izmantotu.
Pētījumi
10:17, 5. Aug. 2024
Domājot par šī gada aktuālajiem uzņēmējdarbības izaicinājumiem, uzņēmēji visbiežāk jeb 40% gadījumu norāda, ka nāksies pielāgoties inflācijai un paaugstinātām izmaksām, – tā noskaidrots akciju sabiedrības “Luminor Bank” Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu aptaujā. Tāpat nozīmīgāko jautājumu augšgalā aizvien saglabājas nodarbinātības jautājumi – darbavietu saglabāšana un jaunu darbinieku meklējumi, kā arī pakalpojumu kvalitāte un produktu klāsts.
Pētījumi
11:19, 31. Jūl. 2024
Darbinieki ilgtermiņā fokusējas uz profesionālo prasmju pilnveidi, lai veicinātu savu personīgo izaugsmi un spētu pielāgoties mūsdienu straujajam tempam un pārmaiņām darba tirgū, liecina SIA “PricewaterhouseCoopers” aptaujas "Global Workforce Hopes and Fears 2024" rezultāti.
Pētījumi
09:01, 25. Jūl. 2024
Neraugoties uz ekonomikas izaicinājumiem, 2023.gadā digitālās reklāmas nozare Eiropā demonstrējusi ievērojamu izaugsmi, secināts lielākajā Eiropas digitālās reklāmas tirgus pētījumā “IAB Europe AdEx Benchmark”, kuru veikusi digitālās reklāmas nozares asociācija Interactive Advertising Bureau. Eiropas digitālās reklāmas tirgus pērn pieaudzis par 11,1%, sasniedzot vēsturiski augstāko līmeni un apsteidzot Amerikas Savienoto Valstu izaugsmes tempu.
Pētījumi
14:44, 19. Jūl. 2024
Vairāk nekā pusei darbinieku uzņēmumos ar ļoti zemu digitalizācijas līmeni vismaz vairākkārt mēneša laikā ir sajūta, ka viņi strādā pārāk daudz, un aptuveni trešdaļa to izjūt katru dienu, liecina sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Alma Career Latvia” un informācijas tehnoloģiju uzņēmuma “Visma” veiktā aptauja.
Pētījumi
13:57, 15. Jūl. 2024
Personāla atlases uzņēmums sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA) “Alma Career Latvia” sadarbībā ar profesionālo pakalpojumu uzņēmumu SIA “PricewaterhouseCoopers” veikuši pētījumu par vecuma diskrimināciju Latvijas darba tirgū, kurā atspoguļoti gan darba ņēmēju, gan darba devēju viedokļi un perspektīvas par šo aktuālo jautājumu.
Pētījumi
10:44, 5. Jūl. 2024
Reti kurš uzņēmējs mūsdienās šaubās par mākslīgā intelekta (MI) risinājumu iespējām un lietderīgumu – 87% uzņēmumu visā pasaulē uzskata, ka šīs tehnoloģijas nodrošinās viņiem nepieciešamās konkurētspējas priekšrocības. Tomēr akciju sabiedrības “Luminor Bank” un “Norstat” veiktajā Baltijas valstu mazo un vidējo uzņēmumu aptaujā noskaidrots, ka vismaz 60% vietējo uzņēmēju aizvien neuzskata MI par vienu no svarīgākajiem attīstības virzieniem. Tas ilgtermiņā var kavēt uzņēmuma konkurētspējas palielināšanu, jo priekšrocības, ko sniedz tehnoloģiju risinājumi, var ievērojami veicināt uzņēmuma procesu un funkciju automatizāciju.
Pētījumi
13:55, 4. Jūl. 2024
Inflācija ir kļuvusi par būtisku faktoru patērētāju ikdienas dzīvē, ietekmējot ne tikai ekonomiku, bet arī cilvēku iepirkšanās paradumus. Baltijas valstīs un Eiropā kopumā vērojams cenu pieaugums, kas atspoguļojas patērētāju uzvedībā un maina veidu, kā tie tērē savus līdzekļus. Par patērētāju iepirkšanās paradumu tendencēm inflācijas ietekmē “StrongPoint” organizētajā “Baltic Retail Forum 2024” stāstīja patērētāju pētījumu uzņēmums “Nielsen IQ”, uzsverot, ka patērētāji šajos apstākļos īpaši pievērš uzmanību mazumtirgotāju akciju piedāvājumiem un primāri izvēlas iegādāties pirmās nepieciešamības produktus.
Pētījumi
11:33, 28. Jūn. 2024
Pēc pandēmijas darba vidē arvien izplatītāka kļūst tendence apvienot attālinātas darba dienas ar darbu birojā jeb strādāt hibrīdformā. Tas nozīmē, ka daļu darba nedēļas darbinieki pavada vienā, daļu – otrā vietā. Šāda darba organizācija veicina darbinieku apmierinātību, liecina interneta personāla atlases uzņēmuma sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) “Alma Career Latvia” un informācijas tehnoloģiju uzņēmuma SIA “Visma Enterprise” veiktā aptauja.
Pētījumi
15:52, 26. Jūn. 2024
Līdzīgi kā pastāv dažādi redzējumi un teorētiskās pieejas par valsts un indivīda līdzdalības un atbildības līmeni sabiedrības procesos, tā arī organizāciju līmenī pastāv atšķirīgs skatījums, un bieži vien raisās diskusijas par darba devēja un darbinieku atbildības līmeni dažādu ar darba dzīvi saistītu jautājumu kontekstā. Gandrīz puse darba ņēmēju uzskata, ka organizācija ir atbildīga par viņu labbūtību, secināts pētījumu kompānijas “Kantar” 2024.gada aprīlī veiktajā pētījumā.
Pētījumi
15:36, 18. Jūn. 2024
Sagaidot Eiropas Centrālās bankas pozitīvo lēmumu par Euribor likmju samazināšanu, katrs ceturtais mazais un vidējais uzņēmums Latvijā plāno ieguldīt attīstībā, liecina akciju sabiedrības Luminor Bank” 2024.gada aprīlī-maijā sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat” veiktās aptaujas dati. Lai gan uzņēmumu kreditēšana sarežģītākas ekonomiskās situācijas dēļ nebūt nebija apstājusies, situācijas uzlabojumi varētu nest izaugsmi šī gada otrajā pusē.
Pētījumi
14:03, 17. Jūn. 2024
Starptautiskā audita un biznesa konsultāciju uzņēmuma sabiedrības ar ierobežotu atbildību “KMPG Baltics” veiktais mobilo sakaru nozares pētījumus, kurā analizēti publiskie iepirkumi Latvijā un ārvalstīs, atklāj, ka Latvijā analizētajos publiskajos iepirkumos izmantotie vērtēšanas kritēriji ierobežo pasūtītāja spēju izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Šajā pētījumā arī konstatēts, ka pasūtītāji vērtējumā iekļauj cenu pozīciju kritērijus, kuri faktiski pārklājas ar pieslēguma maksas kritēriju, tādējādi nenodrošinot iespēju izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu.
Pētījumi
11:14, 29. Mai. 2024