Pasaulē šogad novērots jaundibinātu uzņēmumu skaita kāpums, it īpaši ASV, Lielbritānijā, Vācijā, Japānā un citviet, taču neatpaliek arī likvidēto uzņēmumu skaits.  Šīs divas pretējas ekonomiskās kustības vērojamas arī Latvijā. Kā tas izskaidrojams, un ko mācīties no jaunajiem uzņēmējiem pandēmijas laikā?

Ekonomiskās krīzes parasti ir pretrunīgs laiks. Daudziem biznesiem tas ir izdzīvošanas pārbaudījums, bet, no otras puses, tas ir arī iespēju laiks. Pagājušā gadsimta četrdesmitajos gados ekonomists Jozefs Šumpēters to nosaucis par “radošo destrukciju” jeb veidu, kā ekonomika ar inovāciju un jaunrades starpniecību pielāgojas apkārtējās vides pārmaiņām. Šāds laiks noteikti ir tagad, kad pandēmijas dēļ pilnībā tika apstādinātas vai ļoti ierobežotas vairākas nozares, kā tūrisms un izklaide, toties tas ir pavēris nebijušas iespējas citām uzņēmējdarbības formām, piemēram, digitālo pakalpojumu attīstībai.