Komunikācijā nav sīkumu! Tas nozīmē, ka auditorijas paradumus un reakcijas ietekmē ne tikai vēstījums, bet arī tā nodošanas kanāls. Šodien parunāsim sīkāk tieši par to.

Atbrīvojošie viedtālruņi

Lietotāji arvien vairāk satura veido ar viedtālruņu, nevis datoru palīdzību. Tas rosināja pētnieku grupu uzdot jautājumu, vai varbūt mainās ne tikai satura veidošanas paņēmiens, bet arī pats saturs. Šo hipotēzi apstiprināja Širi Melumadas un Roberta Maiera pētījums.

Pirmajā pētījumu sērijā grupa aplūkoja 293 093 no viedtālruņiem un datoriem publicētus tvītus. Izmantojot automātisko lingvistisko marķieru analīzi, pētnieki noskaidroja, ka viedtālrunī rakstītajos tvītos bija vairāk personas vietniekvārdu, biežāk pieminēta ģimene un vārdi, kas pauž negatīvas emocijas, ko cits pētījums saistīja ar lielāku atbrīvotību. Tāpat šeit bija mazāk analītiskās valodas pazīmju, kas arī, pēc pētnieku domām, liecina par augstāku atbrīvotības pakāpi.

Tvītus novērtēja arī cilvēki – viņi secināja, ka ziņās no viedtālruņiem ir vairāk personiskas informācijas. Turpmākie pētījumi rādīja, ka citos kontekstos, piemēram, kad cilvēki aprakstīja nepatīkamu atgadījumu, atbildēja uz mulsinošiem jautājumiem un izpauda tiešsaistes reklāmām nepieciešamo personisko informāciju, viedtālruņu lietotāji atkal bija atklātāki. Tā paša iemesla dēļ citiem šķita pārliecinošākas no viedtālruņiem nosūtītas atsauksmes par restorāniem.