Satura mārketings – efektīvākais rīks klientu piesaistei un zīmola izaugsmei
2022-03-18
Helēna Rozalinska, iBizness
Dažkārt, runājot par satura mārketingu, šķiet: tas ir kaut kas jauns, kas radīts īpaši internetam, taču vēsture vēsta, ka tas tā nav. Patiesībā satura mārketings pastāv jau vairāk nekā 120 gadu, un to aizsāka kāds cepamā pulvera ražotājs, uzrakstot un izdodot praktisku pavārgrāmatu. Tā ir pārbaudīta un efektīva mārketinga stratēģija, ko izmantojuši vairāki zīmoli, lai veiksmīgi veidotu vai nostiprinātu savu reputāciju.
“Teamstream Productions” dibinātājs un izpilddirektors Kīts Blanšards teicis: “Satura mārketings ir pretējs reklāmai. Tas ir saistīts ar patērētāju piesaisti konkrētām lietām, kas viņus patiešām interesē, ko viņi vēlas iegādāties un kas vienlaikus atbilst konkrētā uzņēmuma zīmola vērtībām, mērķiem un ideāliem. Tas sasniedz tieši tādus patērētājus, kādus uzņēmums vēlas, nevis neskaidri definētus.“ Var teikt, ka uzvarētāji šajā situācijā ir abi – gan uzņēmums, gan patērētājs, kam tiek “nogādāta” labvēlīga pieredze, nevis reklāma, kura viņu absolūti neinteresē, pat varbūt tracina. Rezultātā tiek panākti lielāki pārdošanas apmēri, aug klientu lojalitāte un zīmola atpazīstamība.
Satura mārketinga vēsture
Mājaslapā, kas speciāli veltīta pirmās pavārgrāmatas autoram Augustam Etkeram, pieejama informācija, ka šis vācu izgudrotājs, pārtikas zinātnieks un uzņēmējs savu karjeru sāka 1891. gadā, pārdodot mājsaimniecībām mazus iepakojumus ar cepamo pulveri un uzrakstītām receptēm iepakojumu aizmugurē. Savukārt 1911. gadā viņš izdeva savu pirmo pavārgrāmatu – 100 gadu garumā, ik pa laikam to atjauninot, tā pārdota vairāk nekā 19 milj. eksemplāru. Šī pavārgrāmata ir īpaša ar to, ka ietver oriģinālreceptes, kas radušās eksperimentu ceļā, un pamācības, kā jebkurš interesents soli pa solim var apgūt pavārmākslu. Etkers zināja, ka ar klientiem nepieciešams komunicēt, un mārketingam piešķīra prioritāru nozīmi. Mērķis bija informēt par šī zīmola produkta kvalitāti un uzticamību, un pats Etkers ir teicis: tas izdevās katru reizi.
Ja tiktu jautāts, kas uzņēmumā ir vērtīgāks – nemateriālās vai materiālās lietas -, 90% uzņēmumu atbildētu, ka nemateriālā vērtība ievērojami pārsniedz materiālo.
Mārketings
06:00, 8. Sep. 2023
Mūsdienās digitālā transformācija maina veidu, kā uzņēmumi, izmantojot digitālās tehnoloģijas, izstrādā jaunus digitālos biznesa modeļus, tā palīdzot uzņēmumiem iegūt lielāku vērtību klientu acīs. Uzņēmumi atver tiešsaistes veikalus, veido oficiālas mājaslapas, sociālo mediju kontus un tos izmanto, lai pārdotu preces vai pakalpojumus un sazinātos ar klientiem. Daudzi uzņēmumi pāriet no vienkanāla klientu iesaistīšanas stratēģijas uz daudzkanālu stratēģiju. Apskatīsim, kādas ir tās priekšrocības!
Mārketings
06:00, 18. Aug. 2023
Jau kopš pagājušā gada savu uzvaras gājienu ir sācis mākslīgais intelekts. It kā tas noticis pavisam nesen, bet kopš šī inovācija ir pieejama plašai sabiedrības daļai, tai jau ir atrast pielietojums praktiski jebkurā nozarē, sākot no skolēnu mājasdarbu radīšanas un beidzot ar zinātniskiem atklājumiem un jaunu produktu izstrādi. Tehnoloģiju attīstības analītiķi mākslīgo intelektu jau ir nodēvējuši par lielāku revolūciju nekā interneta izgudrošana.
Mārketings
06:00, 3. Aug. 2023
Tehnoloģiju attīstība nemitīgi virzās uz priekšu, tā radot jaunas iespējas un vajadzības. Šajā kontekstā nozīmīgs ir metaverss – virtuālā pasaule, kas ir kļuvusi par būtisku mūsdienu digitālās ainavas komponenti. Tā ne tikai maina individuālo lietotāju dzīvi, bet arī ver durvis jaunām biznesa iespējām un rada potenciālos riskus.
Mārketings
06:00, 14. Jūl. 2023
Kādu galveno uzdevumu komunikācijas jomā jūs sev izvirzāt nākamajiem trim gadiem? Tieši tāds jautājums tika uzdots 1535 Baltijas valstu uzņēmējiem komunikācijas aģentūras “A.W.Olsen & Partners” pasūtītā pētījumā. Tika noskaidrots, ka 70% Latvijas un Lietuvas uzņēmēju un 80% Igaunijas uzņēmēju šis uzdevums ir panākt un nostiprināt uzticēšanos. Skaidrs, ka uzticēšanās mūsdienās ir kļuvusi par pašu deficītāko resursu. Kas tad ir raksturīgs līderiem, kuriem uzticas?
Mārketings
08:48, 8. Jūn. 2023
Kādas ir stratēģiskās domāšanas pamata sastāvdaļas? Profesore Džīna M.Lītka (Jeanne M.Liedtka) ir definējusi stratēģisko domāšanu kā noteiktu iemaņu sintēzi: darbs ar nenoteiktību un riskiem, sistēmiska pieeja lēmumu pieņemšanai, mērķtiecīgs nolūks, māka domāt dinamiskos apstākļos, hipotēžu ģenerēšana un pārbaude. Tas prasa radošu pieeju.
Agrāk vai vēlāk gandrīz jebkurā biznesā rodas dabiska vēlme sevi popularizēt – ir radīti veiksmīgi produkti, piesaistīti profesionāli speciālisti un var sākt domāt par klientu loka paplašināšanu. Stratēģiska publiskā tēla izveide ir viens no veidiem, kā veicināt atpazīstamību un piesaistīt jaunus klientus.
Mārketings
06:00, 2. Mai. 2023
Kā rīkoties, ja rūpīgi plānotais, izlolotais un realizētais projekts beigās izrādās dzīvot nespējīgs? Ir jāmaina virziens! Bet kā to izdarīt tā, lai uzņēmuma vērtība klientu un investoru acīs nekrītas vai pat pieaug?
Mārketings
06:00, 21. Apr. 2023
2022.gadu beidzām ar pārliecinošu tendenci – tieši "TikTok" kļuva par "kastāko" sociālo mediju platformu, kura ne tikai uzrādījusi augstāko lietotāju pieaugumu, bet šajā platformā lietotāji pavadījuši vairāk laika nekā citos sociālajos medijos. Taču šī gada sākums iezīmējis pavisam citu virzību, kas var beigties ar platformas iziešanu no rietumvalstu tirgus.
Mārketings
06:00, 10. Apr. 2023
Lai gan zīmola vārda vai produktu nosaukumu maiņa, vai pat pilnīga biznesa zīmola transformācija ir nopietns, komplicēts un resursu ietilpgs process, lielākoties tas sniedz uzņēmumam ievērojamus ieguvumus.
Mārketings
06:00, 10. Mar. 2023
Komunikācijā nav sīkumu! Tas nozīmē, ka auditorijas paradumus un reakcijas ietekmē ne tikai vēstījums, bet arī tā nodošanas kanāls. Šodien parunāsim sīkāk tieši par to.
Mārketings
06:00, 6. Mar. 2023
Pirms vairākiem gadiem, līdz ar Preču zīmju likuma spēkā stāšanos, preču zīmju jomā ir ieviests jauns preču zīmes veids – multivides zīme. Nenoliedzami, tas ir saistīts ar jauniem izaicinājumiem preču zīmju izmantošanai un aizsardzībai, ko rada arvien lielāka mūsu klātbūtne digitālajā jeb virtuālajā pasaulē.
Mārketings
06:00, 24. Feb. 2023
Zīmola vai organizācijas nosaukums nav tikai burtu virtene. Tas vienmēr ir kaut kas vairāk: asociācijas, papildu nozīmes, ar zīmolu saistīti sentimentāli nostāsti. Šajā rakstā sīkāk par auditorijas uztveres specifiku saistībā ar zīmolu vārdiem.
Mārketings
06:00, 9. Feb. 2023
Droši vien ir dzirdēts par metaversu jeb virtuālo realitāti. Nav zināms, vai tā būs tikai īslaicīga modes tendence vai paliekoša dzīves sastāvdaļa, bet tā jebkurā gadījumā jau ir vide, kurā notiek biznesa transakcijas un kurā var attīstīt biznesu vai arī pazaudēt kontroli pār kādu sava biznesa daļu.
Klausies
Mārketings
06:00, 13. Jan. 2023
Pēdējo 15 gadu laikā sociālo mediju lietošana izaugusi līdz apmēram, kad pat seniori izmanto vismaz vienu no platformām. Darba devējiem tas, savukārt, nozīmē ne tikai aktīvu sava uzņēmuma lapu pārvaldību, bet arī sastapšanos ar realitāti – sociālajos medijos ir arī visu līmeņu darbinieki. Kamēr citi redz vietu raizēm un maksimāli norobežojas no darbiniekiem, citi izmanto šo kā iespēju gan komandas veidošanai, gan uzņēmuma ekspertīzes un tēla stiprināšanai.