Dažkārt, runājot par satura mārketingu, šķiet: tas ir kaut kas jauns, kas radīts īpaši internetam, taču vēsture vēsta, ka tas tā nav. Patiesībā satura mārketings pastāv jau vairāk nekā 120 gadu, un to aizsāka kāds cepamā pulvera ražotājs, uzrakstot un izdodot praktisku pavārgrāmatu. Tā ir pārbaudīta un efektīva mārketinga stratēģija, ko izmantojuši vairāki zīmoli, lai veiksmīgi veidotu vai nostiprinātu savu reputāciju.

“Teamstream Productions” dibinātājs un izpilddirektors Kīts Blanšards teicis: “Satura mārketings ir pretējs reklāmai. Tas ir saistīts ar patērētāju piesaisti konkrētām lietām, kas viņus patiešām interesē, ko viņi vēlas iegādāties un kas vienlaikus atbilst konkrētā uzņēmuma zīmola vērtībām, mērķiem un ideāliem. Tas sasniedz tieši tādus patērētājus, kādus uzņēmums vēlas, nevis neskaidri definētus.“ Var teikt, ka uzvarētāji šajā situācijā ir abi – gan uzņēmums, gan patērētājs, kam tiek “nogādāta” labvēlīga pieredze, nevis reklāma, kura viņu absolūti neinteresē, pat varbūt tracina. Rezultātā tiek panākti lielāki pārdošanas apmēri, aug klientu lojalitāte un zīmola atpazīstamība.

Satura mārketinga vēsture

Mājaslapā, kas speciāli veltīta pirmās pavārgrāmatas autoram Augustam Etkeram, pieejama informācija, ka šis vācu izgudrotājs, pārtikas zinātnieks un uzņēmējs savu karjeru sāka 1891. gadā, pārdodot mājsaimniecībām mazus iepakojumus ar cepamo pulveri un uzrakstītām receptēm iepakojumu aizmugurē. Savukārt 1911. gadā viņš izdeva savu pirmo pavārgrāmatu – 100 gadu garumā, ik pa laikam to atjauninot, tā pārdota vairāk nekā 19 milj. eksemplāru. Šī pavārgrāmata ir īpaša ar to, ka ietver oriģinālreceptes, kas radušās eksperimentu ceļā, un pamācības, kā jebkurš interesents soli pa solim var apgūt pavārmākslu. Etkers zināja, ka ar klientiem nepieciešams komunicēt, un mārketingam piešķīra prioritāru nozīmi. Mērķis bija informēt par šī zīmola produkta kvalitāti un uzticamību, un pats Etkers ir teicis: tas izdevās katru reizi.