Lai gan veiksmīgākie zīmoli digitalizējās jau pirms pandēmijas, kopumā attālinātais darbs un pulcēšanās ierobežojumi sekmēja šo tendenci. Aizvien vairāk uzņēmumu, tostarp mazie un vidējie apzinās, cik liela nozīme ir zīmola attīstībai, domājot ne tikai par grafisko dizainu, bet arī par mārketingu, komunikāciju sociālajos medijos u.tml. Arī analizējot tendences pasaulē un Latvijā, vērojama pandēmijas ietekme – zīmoli tiecas izmantot dabas, sirreālisma un nereti arī dumpinieciskus elementus, lai uzrunātu patērētāju.

Kas šobrīd aktuāls?

Pēdējos gados aizvien vairāk tiek novērtēta zīmola izkopšanas nozīme, runājot par biznesa attīstību kopumā. Arī mazajos un nelielajos uzņēmumos tam tiek pievērsta aizvien lielāka nozīme, turklāt, no tā izriet arī sociālo mediju komunikācija, sabiedriskās attiecības un citas aktivitātes. Uzņēmumi aizvien vairāk sākuši analizēt, cik veiksmīga būs attiecīgā reklāma, kāds ieguldījums nepieciešams attiecībā pret to, cik klientus spēs piesaistīt katra aktivitāte vai kampaņa u. tml.

Ja runājam par aktuālākajām tendencēm zīmolu pasaulē, noteikti jāizceļ papildinātā realitāte. Pandēmijas ietekmē, kad pulcēšanās bija būtiski ierobežota un patērētājiem nebija iespējas doties uz veikaliem, mērīt apģērbu vai apavus, aktīvi tika izmantotas aplikācijas, kas sniedz klientam iespēju augšupielādēt savu attēlu, norādīt izmērus un virtuāli “pielaikot” apģērbu un apavus. Līdzīgas lietotnes izmantoja arī mēbeļu un interjera priekšmetu zīmoli, kad, augšupielādējot attiecīgās telpas fotogrāfiju, bija iespējams pārbaudīt, kā tajā izskatīsies viens vai otrs priekšmets.

Viens no aktuālākajiem zīmolu dizaina elementiem šobrīd ir arī daba – arī to zināmā mērā sekmējusi pandēmija. Laikā, kad tika slēgtas visas ierastās izklaides vietas, pozitīvās emocijas sniedza tieši daba – pastaigas svaigā gaisā, sports un citas aktivitātes. Tas ir viens no iemesliem, kādēļ aizvien vairāk zīmolu tiecas izmantot dabas elementus, lai sniegtu saviem klientiem un potenciālajiem klientiem šīs asociācijas. Tāpat starp vadošajām tendencēm ir arī sirreālisms mūsdienu kontekstā. Pieļauju, ka ilgstošā mājsēde un ierobežojumi mudinājuši daudzus meklēt mierinājumu fantāziju pasaulē un tas atspoguļojas arī zīmolos.

Iedvesmas vērti piemēri

Lai gan katrā valstī un uzņēmumā, protams, ir atšķirīgas finansiālās iespējas, noteikti iesaku pievērst uzmanību veiksmīgākajiem un drosmīgākajiem zīmoliem. Ir daudzi labās prakses piemēri, no kuriem varam mācīties un iedvesmoties.