Sadarbība ar influenceriem ar katru dienu uzņem apgriezienus. Pēc Eiropas Parlamenta datiem sešu gadu laikā influenceru mārketinga tirgus ir pieaudzis par vēl nepieredzētiem 700% – no 1,7 mljrd. ASV dolāru 2016.gadā līdz 13,8 mljrd. ASV dolāru 2021.gadā. 2023.gadā pieaugumam vajadzētu būt par vēl 15%. Ņemot vērā reklāmas akluma tendenci, kā arī “Meta” piedāvātās jaunās reklāmas bloķēšanas iespējas un vispārējo mērķtiecīgas reklāmas vājināšanos Eiropas Savienībā, ir saprotams, ka influenceru mārketingam tiek pievērsta liela uzmanība. Kā izvērtēt potenciālo sadarbības partneri – influenceri?

Paradumu maiņa

Jaunākie uzņēmuma “GWI” pētījumi liecina, ka ne tikai tehnoloģijas liek mums sadarboties ar viedokļu līderiem, bet arī auditorija arvien vairāk pieprasa ieteikumus no vienaudžiem un mikroinfluenceriem. Piemēram, 73% respondentu paļaujas uz mutvārdu ieteikumiem, uzzinot par jauniem zīmoliem, produktiem un pakalpojumiem, un 67% izmanto sociālos tīklus, lai labāk iepazītu zīmolus. Svarīgi piebilst, ka visur pasaulē Z paaudzes pārstāvji sociālajos tīklos pavada vairāk laika nekā vecāko paaudžu cilvēki, vidēji tās ir divas stundas un 51 minūte katru dienu.

Agrāk, lai uzzinātu vairāk informācijas par produktu, potenciālie pircēji apmeklēja dažādas vietnes, meklēja atsauksmes, pētīja “YouTube” video un pat dīvainā kārtā – reklāmu. Tagad 78% potenciālo pircēju vairāk paļaujas uz “Facebook”, “Instagram” un “TikTok”.

Jo vecāks ir cilvēks, jo biežāk viņš sociālajos tīklos meklē aktuālas ziņas (41% “Baby Boomers” paaudzes un 31% Z paaudzes pārstāvju vidū). Tomēr arī jauniešu vidū arvien vairāk ir to, kas jaunumus uzzina sociālajos tīklos, proti, nevis atver ziņu lietotni vai vietni, bet patērē saturu tieši sociālajos tīklos, tostarp influenceru profilos. Šobrīd tādu jau ir vairāk nekā cilvēku, kas aktualitātēm seko citās vietnēs vai lietotnēs. Interesanti, ka to cilvēku īpatsvars, kuri jaunākajām ziņām seko “TikTok”, pēdējo divu gadu laikā pieaudzis par 41%.