Populārākās “Instagram” reklāmas kampaņas
2021-12-10
Sindija Bokāne, SIA “CINDY MEDIA” vadītāja, "Instagram" trenere
Viens no galvenajiem uzņēmuma mērķiem sociālajos tīklos ir sasniegt pēc iespējas vairāk patērētāju. Šobrīd “Instagram” rīku panelī pavisam vienkārši un bez īpaši lielas radošās iesaistes ir iespējams izvietot apmaksātu reklāmu, bet tas nebūt nav vienīgais veids, kā sasniegt savu mērķauditoriju. Kuri “Instagram” satura rīki mārketinga kampaņām ir visefektīvākie un populārākie?
Ja nav nekādu radošu ideju, apmaksāta “Instagram” reklāma ir vienkāršs risinājums, taču ar laiku kļūst skaidrs, ka, izvēloties kreatīvākus un dažādākus reklāmas kampaņas veidus, uzņēmums var panākt efektīvākus rezultātus – sasniegt lielāku patērētāju skaitu, palielināt zīmola atpazīstamību un pārdošanas apmērus. Šobrīd kreatīvākie reklāmu veidi atrodami “Instagram” platformā, kur valda ne tikai influenceri, bet arī dažādi mārketinga trendi – reklāmas kampaņu tendences, piemēram, izlozes konkursi, tiešraides izpārdošanas u. tml.
Influenceru mārketings aizvien pieprasīts
Nevar nepieminēt pašu pieprasītāko metodi, ko zīmoli izmanto “Instagram” platformā savu produktu un pakalpojumu popularizēšanā, – influenceru mārketings. Tas ir viens no tiešākajiem un efektīvākajiem rīkiem, kā veicināt zīmola atpazīstamību un pārdošanu. Pirms sāk sadarbības veidošanu ar digitālā satura autoru jeb influenceru, šī metode ir jāsadala divos posmos.
Pirmais – influencera iepazīstināšana ar uzņēmuma zīmolu. Visefektīvākais satura formāts ir tieši video, tāpēc, ja izvēlas šāda satura pasniegšanas veidu, jāmeklē tāds blogeris, kas ir aktīvs un viegli komunicē, veidojot video saturu, – māk runāt, uzstāties publikas priekšā, patīk filmēt sevi.
Otrais posms sevī ietver noteiktu laika intervālu, kad var uzsākt lietot pārdošanas metodes – piedāvāt atlaides, personalizētos bonusus un citus papildu ieguvumus, kam jābūt unikāliem un atšķirīgiem no kopējā zīmola mārketinga vai tādiem, kas nav pieejami citur.
Veiksmes faktori:
- “dzīvā” komunikācija, izmantojot video (live video) “Instagram” platformā, un story jeb stāstu veidošana videoformātā ikdienā);
- uzņēmuma rūpīgi atlasīts influenceris, kam intereses un vērtības sakrīt ar uzņēmuma vērtībām, mērķiem, vīziju, zīmolu;
- uzņēmuma mārketinga kampaņa tiek atkārtota, un sadarbībai ar konkrēto influenceri seko turpinājums.
Konkursu veidi un efektivitāte
Konkursi var sasniegt plašu auditoriju, taču latiņa ir jātur augsta. Lai gan “Instagram” algoritms diezgan ātri reaģē uz konkursa ieraksta aktivitāti un pēc tā publicēšanas sākas straujš komentāru vai sekotāju pieplūdums, tas tomēr rada īslaicīgu efektu. Konkursa metode darbojas līdzīgi kā “Facebook Reach” kampaņa – tā sasniedz maksimāli daudz cilvēku, taču nesadala tos pa interesējošajām mērķauditorijām, līdz ar to konkursos bieži vien nonāk cilvēki nevis satura, bet balvas dēļ. Taču – cik tas ir efektīvi? Tas katram uzņēmumam jāizvērtē pašam.
Svarīgs ir pasniegšanas veids. Viena no jaunākajām metodēm ir konkursa rīkošana “Reel” video sadaļā, kas ir jauns “Instagram” video satura rīks. Uzņēmuma “Instagram” konts (account) var sasniegt pat tūkstošiem skatījumu, izvietojot konkursa ierakstu nevis ar bildes publikāciju profilā, bet gan kā muzikālo videorullīti “Reel” sadaļā, kas var turpināt savu apriti “Instagram” vidē līdz pat četrām nedēļām.
Reklāmas nogurums ir stāvoklis, kad patērētāji ikdienā saskaras ar pārlieku daudzām reklāmām un mārketinga ziņojumiem, kas rada vienaldzību pret piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem. Uzņēmējiem tā ir būtiska problēma, jo var ievērojami ietekmēt pārdošanas rezultātus un negatīvi ietekmēt zīmola tēlu. Kas to izraisa un kā to risināt?
Mārketings
06:00, 8. Nov. 2024
Ja agrāk intelektuālā īpašuma aizsardzības stratēģija tika uzskatīta, galvenokārt, par lielo uzņēmumu jautājumu, tad šodien katram uzņēmējam – no jaunuzņēmuma līdz globālai korporācijai – ir jāsaprot, ka efektīva intelektuālā īpašuma pārvaldība var būt izšķirošais faktors biznesa izaugsmei, drošībai un vērtībai. Kā tiešsaistē aizsargāt zīmolu un izvairīties no dārgām kļūdām?
Mārketings
09:00, 15. Okt. 2024
Lai arī daļa uzņēmumu izvēlas algot mārketinga speciālistu, kas veic publicitātes aktivitātes uzņēmuma sociālajos kontos, e-pastos un citur, šobrīd lielu popularitāti gūst arī sadarbība ar mārketinga aģentūrām. Kā izvēlēties savām vajadzībām atbilstošāko variantu?
Mārketings
06:00, 12. Sep. 2024
Mūsdienās lēmumi tiek pieņemti, balstoties uz datiem. Efektīvai klientu piesaistei nepieciešama rūpīga datu analīze, lai sasniegtu vēlamos mērķus. Kā nonākt līdz pārdomātai biznesa stratēģijai, analizējot datus?
Mārketings
09:00, 30. Aug. 2024
Mūsdienu konkurences apstākļos, kad labas idejas ir viegli nokopēt un atdarināt, produktu dizainu aizsardzība ir būtiska priekšrocība. Neatkarīgi no tā, vai dizains ir divdimensionāls (2D) vai trīsdimensionāls (3D), to var aizsargāt ar dizainparauga reģistrāciju. Kā to izdarīt?
Mārketings
06:00, 22. Aug. 2024
Vispārīgā datu aizsardzības regula, kas Eiropas Savienībā stājās spēkā 2018.gada 25.maijā, ir būtiski (un sāpīgi!) mainījusi digitālā mārketinga ainavu. Tika ieviestas stingras privātuma prasības, kas ievērojami apgrūtināja lietotāju informācijas vākšanu un apstrādi. Sīkdatnes kļuva mazāk efektīvas, reklāma sociālajos tīklos, tostarp “Meta” pasaulē, kļuva mazāk “mērķtiecīga”. Ko darīt šajos sarežģītajos apstākļos?
Mārketings
09:00, 15. Aug. 2024
Lai radītu lieliskas idejas, ir nepieciešams laiks, bet ideju realizācija mūsdienu apstākļos ir jāveic paātrinātā tempā, lai produkts vai pakalpojums klientus sasniegtu pēc iespējas ātrāk un iegūtu priekšrocības tirgū. Šajos apstākļos lieliski var izmantot slowstorming pieeju sistemātiskai un pārdomātai inovāciju vadībai un ātram inovāciju procesam.
Mārketings
06:00, 9. Aug. 2024
Reklāma ir spēcīgs instruments, kas var veidot viedokli, mainīt uzvedību un ietekmēt lēmumus. Tā ir klātesoša visos cilvēka dzīves aspektos – no televīzijas līdz sociālajiem plašsaziņas līdzekļiem. Tomēr ar lielu varu saistās arī liela atbildība. Kā reklāmas veidošanā neaizmirst par ētikas normām?
Mārketings
06:00, 26. Jūl. 2024
Komunikācijai uzņēmējdarbībā ir ļoti liela nozīme. Ne velti pārliecināšanas prasme ir viena no kompetencēm, kas mūsdienīgā vadītājā tiek vērtēta visaugstāk. Ja cilvēks ar mērķauditoriju vai darbiniekiem sazinās saistošā veidā, tad tie viennozīmīgi būs gatavi sekot paustajam viedoklim, iegādāties produktus vai pakalpojumus no konkrētā uzņēmuma vai nodibināt darba attiecības. Kā veiksmīgi virzīt komunikāciju?
Mārketings
06:00, 15. Jūl. 2024
Mūsdienās, kad tirgū nonākušās preces vai pakalpojumus nokopēt un atdarināt ir kļuvis ievērojami vieglāk un ātrāk, uzņēmēju vidū arvien aktuālāka kļūst produktu un iepakojumu dizainu aizsardzība. Proti, ir būtiski iegūt tiesības aizliegt konkurentiem kopēt veiksmīga produkta un iepakojuma dizainu.
Mārketings
06:00, 21. Jūn. 2024
Uzņēmumam, kas veic darījumus ar citiem uzņēmumiem (B2B), galvenais mārketinga uzdevums ir jaunu potenciālo klientu piesaistīšana. Tomēr lielākajai daļai uzņēmumu ar mārketinga palīdzību neizdodas sasniegt izmērāmus un jēgpilnus rezultātus. Kāpēc tā? Kā mazi un vidēji uzņēmumi var būtiski palielināt mārketinga ietekmi un panākt labus rezultātus?
Mārketings
06:00, 31. Mai. 2024
Pārliecinošas uzstāšanās prasmes ir būtisks elements jebkura vadītāja arsenālā. Spēja pārliecināt un iedvesmot publiku ir nepieciešama jebkurā jomā, lai veiksmīgi vadītu gan nelielas komandas, gan lielas organizācijas.
Klausies
Mārketings
06:00, 24. Mai. 2024
Uzņēmējiem, dizaineriem un radošām personām bieži vien rodas jautājums par efektīvāko veidu, kā nodrošināt sava dizaina aizsardzību. Kādos gadījumos nepietiek vien ar autortiesībām un kā reģistrēt savu dizainparaugu Latvijā?
Mārketings
06:00, 3. Mai. 2024
Apģērbs ir viena no spēcīgākajām neverbālās komunikācijas izpausmēm, tas runā un stāsta par cilvēku, pirms vēl pagūts izveidot acu kontaktu un sasveicināties. Vizuālais tēls ir tas, ko smadzenes novērtē automātiski, savukārt prāts analizē, klasificē un sintezē neatkarīgi no tā, vai cilvēks pats to vēlas vai nē. Paralēli tādi paši procesi norisinās arī citu cilvēku prātos. Kā ģērbties, lai radītu patīkamu pirmo iespaidu?
Mārketings
06:00, 19. Apr. 2024
Visi sociālo tīklu lietotāji ir informēti par izmaiņām, kas saistītas ar “Meta” jauno politiku. Kā mainīsies reklāmas tirgus līdz ar jauninājumiem – maksas versiju bez reklāmām vai bezmaksas lietotnes versiju ar tiesībām uzkrāt lietotāju datus?
Klausies
Mārketings
06:00, 12. Apr. 2024