Kā kļūt par miljonāru? Tāds ir jautājums, kuru skaļi vai klusībā uzdod katrs uzņēmējs, sapņojot par veiksmīgu biznesa attīstību. Viss sākas ar ideju un degsmi to realizēt, tālāk seko biznesa plāns un tā realizācija. Ar to sāk ikviens, bet gala rezultāts ir atšķirīgs – kāpēc?

Lielākā daļa miljonāru nepiedzima jau bagāti. "Wealth-x" pētījumi liecina, ka 68% cilvēku, kuru īpašuma (naudas uzkrājuma) neto vērtība sasniedz 30 milj. vai vairāk, panāca to paši. Tam piekrīt arī "Fidelity investments" veiktais pētījums, kurā pierādās, ka 88% cilvēku nav mantojuši savu bagātību, bet panākuši to ar smagu un neatlaidīgu darbu. Galvenie "paštaisīto" miljonāru ienākuma avoti bijuši naudas līdzekļu ieguldījumi (lielākoties nekustamajos īpašumos), kompensācijas, akcijas, dividenžu sadale.

Miljonāri vienmēr mācējuši pareizi ieguldīt nopelnīto naudu, nevis vienkārši iztērēt lietās – dārgās automašīnās, apģērbā, dimantos, izklaidēs u.c. Ar naudu jāprot pareizi rīkoties. "Fidelity investments" pētījuma dati liecina, ka 30% no bagātākajiem cilvēkiem pasaulē pastāvīgi uztraucas par savu naudas krājumu saglabāšanu, bet 20% piedevām koncentrējas uz savas bagātības palielināšanu un jaunu stratēģiju veidošanu. Tas parāda, kāds domāšanas veids piemīt miljonāriem, kas māk rīkoties ar savu peļņu.

Daži miljonāru piemēri, kam izdevās panākt veiksmes virsotnes, pateicoties savam darbam un prātam.

  • Barbara Korkorana (Barbara Corcoran) – nekustamo īpašumu magnāts, kas kļuva par kompānijas "Shark Tank" investoru, vēlāk sākot savu brokera biznesu. Viņa sākotnēji šajā biznesā investēja 1000 dolārus, bet 2001. gadā to pārdeva par 66 milj. dolāru.
  • Dženisa Braienta Horoida (Janice Bryant Howroyd) – "The ActOne Group Inc." Firmas dibinātāja un izpilddirektore, kas sāka savu personāla atlases aģentūru ar 1500 dolāriem, bet šobrīd aģentūras neto vērtība sasniedz 285 milj. dolāru.
  • Vorens Bafets (Warren Buffett) – "Berkshire Hathaway Inc." pārvaldītājsabiedrības priekšsēdētājs un izpilddirektors nopelnīja savus pirmos miljonus, vadot riska ieguldījumu fondu, un ir pazīstams ar savu principiālo un saprātīgo pieeju ieguldījumiem.

Kopīgās iezīmes veiksmīgiem cilvēkiem biznesā

Visus uzņēmējus sākotnēji vieno viena lieta - ambiciozie mērķi, bet, pats svarīgākais, - tiekšanās pēc tiem. Svarīgi īstenot savas idejas un tiekties uz sapņiem neatkarīgi no tā, vai tas ir saistīts ar uzņēmējdarbību vai nē. Tātad jātiecas uz saviem sapņiem ne tikai biznesā, bet arī savā personiskajā dzīvē.

"Fidelity investments" pētījumā miljonāri atklājuši, ka daudziem no tiem ir bijis mentors, kas palīdzējis ar saviem ieteikumiem, pastāstījis par savu pieredzi, pieļautajām kļūdām. Tas ļauj mācīties, ieraudzīt jaunu perspektīvu un skatīties uz lietām plašāk, balstoties ne tikai savā šaurajā skatupunktā, bet paplašināt domu trajektoriju.