Elektroauto popularitāte turpina pieaugt visā Eiropā, tostarp arī Latvijā. Tomēr tā varētu būt vēl straujāka, ja elektrisko automašīnu iegādē valsts atbalstītu ne tikai privātpersonas, bet arī uzņēmumus. Ko šobrīd rāda elektroauto tirgus attīstības tendences Latvijā un Eiropā? Kādas automašīnas uzņēmumi izvēlas, lai atjaunotu savu autoparku?

Kāpums tūkstošos

Elektroauto tirgus turpina attīstīties visā Eiropā ‒ to veicina ne tikai pieejamība un cenas, bet arī strauji progresējoši tehnoloģiskie risinājumi, kas pielāgojas mainīgajiem mobilitātes paradumiem un iedzīvotāju dzīvesstilam.

Elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem stabili pieaug gan jaunu, gan lietotu transportlīdzekļu segmentā. Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, 2024.gadā Latvijā reģistrēti gandrīz 10 tūkstoši vieglo pasažieru elektroauto, kas ir par aptuveni trīs tūkstošiem vairāk nekā gadu iepriekš. Lai gan šo auto popularitāte pieaug, pārdošanas apjoma ziņā tie vēl arvien nespēj pārspēt iekšdedzes dzinēju automobiļus.

Pēc biedrības “Auto Asociācija” datiem, 2025.gada janvārī Latvijā reģistrēts par 11% vairāk lietotu elektroauto nekā 2024.gada janvārī. No visiem 2025.gada janvārī reģistrētajiem lietotajiem auto 22,9% bija elektroauto, kas ir būtisks pieaugums – 2024.gada janvārī tās bija 156 vienības, savukārt 2025.gada sākumā – jau 3800. 2025.gada janvārī pieprasītākie lietotu elektroauto zīmoli Latvijā bijuši “Tesla”, “Audi” un “Mercedes-Benz”, tiem seko “Nissan”, “BMW”, “Hyundai”, “Volkswagen”. Savukārt dīleru tīkla “Moller Auto” pārdotāko elektroauto līderpozīcijās ir “Audi e-tron”.