Pagājušajā mēnesī skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm uzrādījusi vietne Santa.lv, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Tikmēr hokeja un Eirovīzijas mēnesī kopējās statistikas topā uz ceturto pozīciju pakāpies portāls Lsm.lv, kas ievērojamus auditorijas pieaugumus uzrādījis arī apmeklējumā no datoriem un mobilajām ierīcēm, informē "Gemius". 

Kopējā statistika visās platformās

Maijā skaitliski lielāko apmeklējuma pieaugumu kopējās statistikas topā - par 88 000 Real Users - uzrādījis portāls Santa.lv, ko maijā lasījuši 549 000 interneta lietotāju. Tāpat kopējās statistikas topā vērojamas maijam raksturīgās tendences - Pasaules čempionāta hokejā un Eirovīzijas dziesmu konkursa mēnesī pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla Lsm.lv auditorija, sasniedzot par 57 000 lietotājiem vairāk nekā iepriekš (689 000 Real Users no visām ierīcēm kopā). Tas portālam ļāvis pakāpties par divām pozīcijām uz topa ceturto vietu, apmainoties pozīcijām ar Tvnet.lv, kas, iepriekšējā mēnesī piedzīvojot kiberuzbrukumus, mēneša statistikā zaudējis 28 000 lietotājus un sasniedzis 641 000 Real Users. Tāpat kā iepriekš topu atklāj ziņu portāls delfi.lv ar 858 000 lasītājiem un auditorijas pieaugumu par 16 000 Real Users, tam seko vietne inbox.lv, ko maijā apmeklējuši 743 000 lietotāji (par 12 000 mazāk nekā aprīlī), bet Top 3 jau otro mēnesi pēc kārtas noslēdz jauns.lv ar 714 000 Real Users, kas ir par 26 000 lasītājiem vairāk nekā aprīlī. Top 5 maijā noslēdz portāls la.lv ar 653 000 lasītājiem - par 10 000 vairāk nekā mēnesi iepriekš.

Bez jau minētajiem par 62 000 lietotājiem pieaugusi vietnes Tv3.lv auditorija, sasniedzot 622 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā, bet par par 46 000 lietotājiem pieaudzis arī laika ziņu portāla gismeteo.lv apmeklējums, sasniedzot 293 000 lietotājus no visām ierīcēm. Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu - par 37 000 lietotājiem - uzrādījis portāls Apollo.lv, kas tāpat kā citas "TVNET grupas" vietnes cietušas no kiberuzbrukumiem.

Apmeklējumi no datoriem

Statistikā par apmeklējumu no datoriem maijā skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm - par 57 000 Real Users - uzrādījis portāls Ss.com. Par 53 000 lietotājiem pieaugusi Swedbank.lv auditorija no datoriem, vienlaikus vietnei pakāpjoties uz topa piekto pozīciju ar 502 000 Real Users. Līdzīgi kā kopējā statistikā, par 52 000 lietotājiem pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla Lsm.lv auditorija (335 000 lietotāju). Tikmēr par 46 000 Real Users vairāk nekā aprīlī sasniegusi interneta enciklopēdija Wikipedia.org, bet par 43 000 lietotājiem vairāk sasniegusi e-komercijas vietne 220.lv, kuru maijā apmeklējuši 268 000 interneta lietotāju.

Kā ierasts, maijā topu atklāj Google, ko lietojuši 1 015 000 Real Users, video straumēšanas vietne youtube.com, ko apmeklējuši 715 000 lietotāju no datoriem, bet pirmo trijnieku noslēdz facebook.com ar 668 000 Real Users. Ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju inbox.lv ar 567 000 lietotājiem no datoriem, bet Top 5, kā minēts, noslēdz Swedbank.lv.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Maijā apmeklējumā no mobilajām ierīcēm topu kā iepriekš atklāj delfi.lv ar 842 000 lasītājiem, kas ir par 16 000 lietotājiem vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Tam seko jauns.lv, kas maijā pakāpies uz otro pozīciju ar 681 000 Real Users, auditorijai pieaugot par 30 000 lasītājiem, bet Top 3 noslēdz portāls Lsm.lv, tāpat kā kopējās statistikas topā uzrādot ievērojamu auditorijas pieaugumu - par 47 000 Real Users - un sasniedzot 640 000 lietotāju, kas portālu apmeklējuši no mobilajām ierīcēm, t.sk., lietojot mobilo aplikāciju. Ar 626 000 Real Users un auditorijas kritumu par 28 000 lasītājiem uz ceturto pozīciju nokritis ziņu portāls Tvnet.lv, bet Top 5 noslēdz La.lv ar 606 000 lietotājiem, kas ir par 14 000 vairāk nekā aprīlī.

Apmeklējumā no mobilajām ierīcēm maijā, tāpat kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrādījis portāls Santa.lv - par 95 000 lietotājiem - sasniedzot 511 000 lasītāju no mobilajām ierīcēm. Tikmēr par 64 000 Real Users pieaugusi vietnes Tv3.lv auditorija (593 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm), bet par 37 000 lietotājiem vairāk sasniegusi laika ziņu vietne gismeteo.lv (221 000 Real Users).

Dati par mediju grupām

Maijā datos par mediju grupām visvairāk lietotāju sasniegusi "DELFI grupa" ar vietnēm Delfi.lv, t.sk., Calis.lv, Atverskapi.lv, Mansdraugs.lv, Tavsdarzs.lv, vietni Bilesuparadize.lv, "Delfi TV," kā arī mobilo aplikāciju, ko apmeklējuši 890 000 un 60% Latvijas interneta lietotāju, kopējai auditorijai pieaugot par 18 000 lietotāju. Tikmēr "TVNET grupa" jeb dati par portāliem Tvnet.lv (t.sk., Receptes.lv), Spoki.lv un Apollo.lv, kā arī statistika par Tvnet.lv, Apollo.lv un Rus.tvnet.lv aplikācijām, kā minēts iepriekš, pagājušajā mēnesī cietusi no kiberuzbrukumiem, sasniedzot par 27 000 mazāk Real Users nekā aprīlī - 783 000 un 52% Latvijas interneta lietotāju.

Trešajā pozīcijā starp grupām ierindojas "Rīgas Viļņi mediju grupa" ar vietnēm Jauns.lv, t.sk., Otkrito.lv jeb Rus.jauns.lv, Rigasvilni.lv, Zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu, kas pagājušajā mēnesī sasniegusi 714 000 Real Users un 48% interneta lietotāju, kas ir par 25 000 vairāk nekā aprīlī. Tikmēr, grupas līmenī uzrādot auditorijas pieaugumu par 52 000 lietotājiem, par pozīciju starp grupām pakāpusies TV3 mediju grupa, kas aptver datus par Tv3.lv, Play.tv3.lv video un Starfm.lv straumēšanu, kā arī Tv3play.lv aplikāciju un pagājušajā mēnesī sasniegusi 44% jeb 659 000 Latvijas interneta lietotāju. Uzrādot grupas auditorijas pieaugumu par 10 0000 lietotājiem, La.lv/ "TV24 grupa" ar vietnēm La.lv, Lrtv.lv un Tv24.lv maijā sasniegusi 653 000 un 44% interneta lietotāju.

Saskaņā ar Gemius Audience datiem, adQuota tīklā iekļautās interneta lapas maijā sasniegušas 1 136 000 un 76% interneta lietotāju. Mobile platformā adQuota tīkla vietnes pagājušajā mēnesī sasniegušas

1 029 000 Real Users, bet PC platformā - 520 000 Latvijas interneta lietotāju.

Vairāk informācijas un dati par Top 20 apmeklētākajām lapām, kā arī pētījumā iekļautajām mediju grupām, pieejami Gemius infografikā.

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas maijā piedalījās Gemius Audience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. Gemius Audience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses