Uzņēmēju noskaņojums 2024.gada aprīlī mazumtirdzniecībā un pakalpojumu sektorā bija pozitīvs, bet būvniecībā un apstrādes rūpniecībā negatīvs, liecina Centrālās statistikas pārvaldes veikto konjunktūras apsekojumu dati.

Mazumtirdzniecībā uzņēmēju noskaņojums pozitīvs

Aprīlī konfidences rādītājs mazumtirdzniecībā pēc sezonāli koriģētiem datiem bija 2,1, un, salīdzinot ar martu, tas pieaudzis par 0,2 procentpunktiem. Pēc sezonāli nekoriģētiem datiem gan pārtikas, gan nepārtikas preču mazumtirdzniecībā uzņēmēju noskaņojums bija pozitīvs (attiecīgi 10,5 un 6,5). Visstraujākais konfidences rādītāja kāpums (par 18,2 procentpunktiem), salīdzinot ar martu, bija degvielas mazumtirdzniecībā (11,7). Automobiļu tirdzniecībā uzņēmēju noskaņojums, salīdzinot ar martu, uzlabojies par 8,2 procentpunktiem (1,1), savukārt to detaļu un piederumu tirdzniecībā, kā arī to remontā konfidences rādītājs pieaudzis par 1,6 procentpunktiem un uzņēmēju noskaņojums raksturīgi sezonai ir optimistisks (13,8).