2024.gada martā, salīdzinot ar 2023.gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5,0%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,7%, autodegvielas – palielinājās par 11,9%.

Salīdzinot ar 2023.gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19,0%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,5%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1%). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 24,9%), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa, kā arī metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 15,3%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,4%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,9%.