Kā mainās cilvēku iepirkšanās tradīcijas, vai uzņēmēji arī turpmāk varēs būt elastīgi attiecībās ar darba ņēmējiem, un cik liela iespēja, ka daļa Latvijas patērētāju atkal varētu nokļūt pelēkās ekonomikas zonā? Par to intervijā stāsta Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis.

Ja nesāktos pandēmija, attālinātā pārtikas tirdzniecība droši vien tik strauji neattīstītos. Darbs ar attālināto pārtikas pārdošanu bija sācies, bet neviens nebija rēķinājies, ka iedzīvotāji tik ātri to pieņems kā nepieciešamību, turklāt dažādās vecuma kategorijās. Nav tā, ka šo pakalpojumu izmanto tikai jaunieši. Pandēmijas sākumā tirgotāji šādiem apjomiem nebija īsti gatavi. Šobrīd interneta apgrozījums pārtikas veikalos jau kļuvis par stabilu vērtību. Notiekošais palīdzēja ātrāk ieviest nepieciešamās tehnoloģijas un to apjomu, kas vajadzīgs attālinātajai tirdzniecībai. Šobrīd nav nekādu pazīmju, ka nākotnē šis paradums varētu mainīties. Domājams, ka tas tikai nostiprināsies. Aplūkojot attīstītākās valstis, redzams, ka tur šādu tirdzniecības veidu izmanto padsmit procenti. Par Latviju pašlaik droši varam teikt, ka šis īpatsvars ir tuvu 10%.