Lai arī vairāk nekā piektdaļa aptaujāto norāda, ka ar problēmām, iepērkoties tiešsaistē, nav saskārušies, respondentu visbiežāk izceltā problēma ir saņemtās preces neatbilstība gaidītājam, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma SIA "Gemius Latvia" šī gada Latvijas E-komercijas pētījums. Tikmēr iepirkšanās no mobilajām ierīcēm nereti joprojām ir lietotājam neērta un ierīcei nepiemērota, bet pirkuma piegāde prasa pārāk ilgu laiku.
SIA "Gemius Latvia" šī gada E-komercijas pētījumā noskaidrots, ka biežākā problēma, ar kuru aptaujātie Latvijas interneta lietotāji saskaras, iepērkoties tiešsaistē, ir saņemtā produkta neatbilstība gaidītajam – to minējuši 36% respondentu. Tikmēr 32% respondentu atklāj, ka iepērkoties saskārušies ar pamatinformācijas trūkumu par preci, piegādes vai maksājumu iespējām, bet 27% iepērkoties nav varējuši sasniegt minimālo pasūtījuma summu. Aptuveni piektā daļa – 21% respondentu – saskārušies ar problēmām, kas saistītas ar iepirkšanās pieredzi e-komercijas vietnē, piemēram, nepatiesi norādītu informāciju par preci vai nepareizu cenu. Nedaudz retāk respondenti norādījuši uz problemātisku komunikāciju ar pārdevēju – sliktu servisu un zemu klientu apkalpošanas līmeni (20%) vai problēmām ar preces garantiju un atgriešanu (13%). Jāatzīmē, ka tikmēr 22% aptaujāto norāda – iepirkšanās tiešsaistē viņiem problēmas nav sagādājusi.
Savukārt tie pircēji, kas tiešsaistes iepirkumiem izmantojuši mobilās ierīces, visbiežāk kā problēmu norādījuši lietotājam nedraudzīgu saskarni – 44% respondentu saskārušies ar neērtu informācijas ievadi aizpildāmajās formās, tāpat iepirkšanos ar viedtālruņa vai planšetdatora palīdzību sarežģī mobilās aplikācijas vai versijas neesamība, ko izcēluši 26% aptaujāto, nepiemērots burtu un bilžu izmērs e-komercijas vietnē vai pārāk liels veicamo darbību skaits, ko norādījusi 20% respodentu. Tomēr nedaudz vairāk kā ceturtdaļa aptaujāto ar problēmām, iepērkoties internetā ar viedierīcēm, nav saskārušies.
Identificējot ar pirkumu piegādi saistītās problēmas, vairāk nekā puse – 56% aptaujāto – atzīmē, ka piegāde prasījusi pārāk ilgu laiku, kas ir visbiežāk norādītā piegādes problēma. Kamēr 34% aptaujāto norāda, ka piegāde ir bijusi pārāk dārga, piektdaļa kā problēmu min to, ka nav varējuši izvēlēties sev piemērotu piegādes veidu un laiku. Tikmēr 14% respondentu internetā iegādāto preci nav saņēmuši vispār, bet nekad ar minētajām problēmām saskārušies nav 23% aptaujāto.
Kā ziņots iepriekš, saskaņā ar šī gada SIA "Gemius Latvia" E-komercijas pētījumu, tiešsaistē vismaz reizi mēnesī un biežāk iepērkas 72% aptaujāto Latvijas interneta lietotāju. Pašmāju e-komercijas veikalos pirkumus veic 90% aptaujāto, bet ārzemju iepirkšanās vietnes pirkumiem izvēlas 71% respondentu.
SIA "Gemius Latvia" E-komercijas pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – "gemiusAdHoc". Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 13. janvāra līdz 3. februārim, aptaujājot 3115 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.