Kā ierasts vasaras mēnešos, arī jūlijā gandrīz visas topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus apmeklējumā no datoriem, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Tikmēr gan kopējās statistikas, gan mobilo ierīču topā skaitliski lielākos auditorijas pieaugumus uzrādījuši portāli "nra.lv" un "spoki.lv".
Kopējā statistika visās platformās
Arī jūlijā kopējās statistikas topu jeb datus par apmeklējumu no visām ierīcēm – datoriem, mobilajiem tālruņiem un planšetdatoriem – kopā atklāj portāls "delfi.lv", ko pagājušajā mēnesī apmeklējuši 829 000 lietotāji, kas ir par 26 000 lietotājiem vairāk nekā jūnijā. Tam seko "inbox.lv" ar 698 000 apmeklētājiem, kamēr, neskatoties uz nelielo auditorijas kritumu par 9 000 lietotājiem, sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv pakāpies par vienu pozīciju un noslēdz Top 3 ar 658 000 lietotājiem no visām ierīcēm pagājušajā mēnesī. Apmainoties vietām ar "lsm.lv", ceturtajā pozīcijā ierindojas portāls "tvnet.lv" ar 640 000 lasītājiem, kam piektajā pozīcijā seko "jauns.lv" ar 619 000 apmeklētājiem, auditoriju saglabājot jūnija līmenī.
Turpinoties vasaras tendencēm, arī jūlijā lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus. Bez jau iepriekš nosauktajām, skaitliski lielāko auditorijas kritumu – par 35 000 lietotājiem mazāk nekā jūnijā – pagājušajā mēnesī uzrādījusi tiesību aktu vietne "likumi.lv" (200 000 lietotāju jūlijā). Tikmēr par 27 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā mazāk sasniegusi arī vietne "lv.sputniknews.ru", ko jūlijā apmeklējuši 188 000 lietotāju.
Tomēr vairākas vietnes uzrādījušas vērā ņemamus auditorijas pieaugumus. Par 50 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā jūlijā pieaudzis ziņu portāla "nra.lv" apmeklējums (438 000 lietotāju jūlijā), kamēr par 46 000 lietotājiem vairāk apmeklējuši izklaides vietni "spoki.lv" (246 000 lietotāju), bet par 36 000 lietotājiem pieaudzis laika ziņu portāla "gismeteo.lv" apmeklējums, jūlijā sasniedzot 330 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā.
Jāatzīmē, ka pagājušajā mēnesī starp top vietnēm atgriezies portāls "press.lv", ar 163 000 lietotājiem no visām ierīcēm noslēdzot topu.
Apmeklējumi no datoriem
Jūlijā datoru topu kā ierasts atklāj "Google" ar 1 051 000 lietotājiem, kam seko "youtube.com", ko no datoriem apmeklējuši 720 000 interneta lietotāju. Tikmēr ar skaitliski lielāko auditorijas kritumu – par 73 000 lietotājiem – jūlijā trešajā pozīcijā ierindojas "facebook.com" kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 613 000 lietotāju. Topa ceturtajā pozīcijā seko "inbox.lv" ar 560 000 lietotājiem no datoriem jūlijā, bet Top 5 noslēdz "delfi.lv" ar 512 000 lasītājiem no datoriem, to skaitu saglabājot kā jūnijā (+83 lietotāji).
Tikai viena no datoru topa vietnēm jūlijā uzrādījusi vērā ņemamu auditorijas pieaugumu – par 18 000 lietotājiem pieaugusi "swedbank.lv" auditorija, pagājušajā mēnesī sasniedzot 485 000 lietotājus. Lai arī lielākā daļa auditorijas vietņu uzrādījušas samērā līdzīgus apmeklējuma kritumus, bez jau minētajiem par 30 000 lietotājiem sarucis portāla "latvija.lv" apmeklējums (196 000 lietotāju), par 28 000 lietotājiem – iepirkšanās vietnes "aliexpress.com" apmeklējums (212 000 lietotāju jūlijā), bet par 23 000 lietotājiem mazāk apmeklējumā no datoriem jūlijā sasniedzis arī portāls lsm.lv, kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 295 000 lietotāju.
Jāatzīmē, ka topam pievienojušās divas vietnes – ar 198 000 lietotāju 18. pozīcijā ierindojas pašmāju sociālā platforma "draugiem.lv", bet topu noslēdz vietne "tet.lv", kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 194 000 lietotāju no datoriem.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Jūlijā mobilā apmeklējuma topu kā iepriekš atklāj portāls "delfi.lv" ar 820 000 lietotājiem, t.sk., lietotāji, kas portālu apmeklējuši, lietojot mobilo aplikāciju. Seko "tvnet.lv" ar 631 000 lietotājiem un "lsm.lv", kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 605 000 lasītāju no mobilajām ierīcēm, kas ir par 13 000 lietotājiem mazāk nekā jūnijā. Tāpat kā iepriekšējā mēnesī, ceturtajā pozīcijā ierindojas "jauns.lv" ar 583 000 lietotājiem, bet Top 5 noslēdz "la.lv" ar 559 000 lietotājiem un nelielu auditorijas pieaugumu par 2 000 lietotājiem.
Raksturīgi vasaras mēnešiem, vairāk nekā puse topa vietņu uzrādījušas apmeklējuma pieaugumus no mobilajām ierīcēm. Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu jūlijā uzrādījis ziņu portāls "nra.lv", kuru apmeklējuši par 58 000 lasītājiem vairāk nekā jūnijā, sasniedzot 402 000 lietotājus no mobilajām ierīcēm.
Tikmēr par 51 000 lietotājiem pieaugusi arī vietnes "spoki.lv" auditorija, jūlijā sasniedzot 207 000 lietotājus. Skaitliski līdzīgus apmeklējuma pieaugumus uzrādījušas vietnes "gismeteo.lv" un "mixnews.lv". Skaitliski lielāko auditorijas kritumu jūlijā uzrādījusi vietne "lv.sputniknews.ru", kuru apmeklējuši par 19 000 mazāk lietotāju, bet par 12 000 pagājušajā mēnesī sarukusi portāla "1188.lv" auditorija, jūlijā sasniedzot 329 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm.
Jāatzīmē, ka mobilās statistikas topā jūlijā atgriezusies vietne "press.lv" ar 146 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm, bet pirmoreiz topa vietnēm pievienojas "sportazinas.com", kas noslēdz topu ar 138 000 lietotājiem pagājušajā mēnesī.
Dati par mediju grupām
Saskaņā ar "Gemius Audience" datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, jūlijā 58% jeb 846 000 Latvijas interneta lietotāju sasniegusi "DELFI mediju grupa" – dati par "delfi.lv", t.sk., "calis.lv", "atverskapi.lv", "mansdraugs.lv", "tavsdarzs.lv", vietni "bilesuparadize.lv", "Delfi TV", kā arī mobilo aplikāciju, uzrādot vienīgo auditorijas pieaugumu starp mediju grupām – par 35 000 lietotājiem. Savukārt "TVNET grupa" – dati par portāliem "tvnet.lv", "spoki.lv" un "apollo.lv", kā arī statistika par "tvnet.lv", "apollo.lv" un "rus.tvnet.lv" aplikācijām – sasniegusi 52% Latvijas interneta lietotāju jeb 760 000 lietotāju, kas ir par 7 000 lietotājiem mazāk nekā jūnijā.
Trešajā pozīcijā starp mediju grupām ierindojas "Rīgas Viļņu mediju grupa", kas jūnijā sasniegusi 619 000 jeb 42% lietotāju, kas apmeklējuši vietnes "jauns.lv", t.sk., "otkrito.lv", "rigasvilni.lv", "zurnali.lv", kā arī lietojuši "jauns.lv" straumēšanu, kopējai auditorijai saglabājoties jūnija līmenī. "TV3 mediju grupa", kas aptver datus par "tv3play.skaties.lv", skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī "tv3play.lv" aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 35% jeb 519 000 Latvijas interneta lietotāju, bet "Mail.ru" grupas vietnes pagājušajā mēnesī sasniedza 258 000 un 18% interneta lietotāju.
Tikmēr reklāmas tīkls "adQuota" pagājušajā mēnesī sasniedzis 1 057 000 un 72% interneta lietotāju. "Mobile" platformā "adQuota" jūlijā sasniedzis 967 000 lietotājus, bet "PC" platformā – 471 000 Latvijas interneta lietotāju.