Vieglo auto tirgus jūlijā audzis vien par 7% salīdzinājumā ar 2020. gada jūliju (1816 vienības pret 1697), taču joprojām būtiski atpaliek no 2019. gada pārdošanas apjomiem (1921 vienības). Ražotāju problēmas ar komplektējošo daļu trūkumu arvien būtiskāk ietekmē arī Latvijas auto tirgus pārdošanas apjomus, noliktavas ir praktiski iztukšotas un to papildinājumi būtiski kavējas, pie tam arī ražotāji neņemas prognozēt, kad auto ražošana varētu normalizēties un atgriezties iepriekšējos apjomos.

Ar 17% tirgus daļu līderpozīciju nostiprinājusi "Toyota", kam seko "Wolkswagen" ar 13% un "Škoda" ar 12%. Tiesa, atšķirībā "Toyota", kura savu tirgus daļu ir audzējusi par 0,6 procentpunktiem, "Wolkswagen" un "Škoda" tā ir samazinājusies par attiecīgi 0,3 un 0,2 procentpunktiem.

Jūlijā būtiski sarucis arī elektroauto pārdošanas apjoms, kas, iespējams, saistīts ar izsludināto valsts atbalstu elektroauto iegādei no 2022. gada. Jūlijā pārdoti vien 15 jauni elektroauto, pretstatā jūnijā pārdotajām 36 vienībām. Līderis starp jaunajiem elektroauto ar četrām vienībām ir "Porsche Tycan".

Salīdzinoši labāk sokas vieglā komerctransporta segmentam. Tajā fiksēts 29% pieaugums salīdzinājumā ar pērnā gada jūliju. Arī smagais komerctransports jau 10. mēnesi pēc kārtas uzrāda lielu pieaugumu. 230% pret 2020. gada jūliju un 184% pret 2020. gada šo pašu periodu kopumā. Taču arī šo segmentu arvien vairāk satrauc bažas par iespējamajiem piegāžu kavējumiem un attiecīgi iespējamo pārdošanas apjomu kritumu tuvākajā nākotnē. Tāpat arī turpinās autobusu piegādes sakarā ar jauno Autotransporta direkcijas pasažieru pārvadājumu iepirkumu. Jūlijā piegādāti 11 jauni autobusi, kas ir 450% pieaugumus salīdzinājumā ar 2020. gada jūliju.

Deficīts jauno auto segmentā ietekmē arī lietoto auto piedāvājumu. Arī lietoto auto tirgus jūlijā pieaudzis vien par 9%, lai gan gada perioda pieaugums salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2020. gadā ir 23%.

Neskatoties uz kopējo pieauguma kritumu, rekordlielus radītājus uzrāda lietoto elektroauto imports. 63 vienības mēnesī ir lielākais rādītājs Latvijas vēsturē, turklāt 30 no tiem ir "BMW i3", otrajā vietā ar astoņām vienībām "Tesla Model 3".

"Neziņa turpinās. Ja iepriekšējo gadu pavadījām pandēmijas izraisītā neziņā par ierobežojumiem, tad šobrīd šī neziņa ir par to vai un kad piegādes atjaunosies normālā režīmā. Lielākās problēmas saistītas ar biedru dalību dažādos apjomīgos iepirkumos, kuri uzliek piegāžu saistības, taču šobrīd neviens ražotājs tās neuzņemas garantēt,” norāda Auto Asociācijas prezidents.