2023.gada oktobrī, salīdzinot ar 2022.gada oktobri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,6%, autodegvielas – samazinājās par 4,8%.

Salīdzinot ar 2022.gada oktobri, apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos par 8,5%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos par 7,7%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,3%). Savukārt apgrozījuma kāpumu apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 20,1%) un apgrozījuma kritumu nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 21,7%), ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa. Ievērojams apgrozījuma kritums bija arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,9%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 8,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,3%.