Ekonomiskās recesijas dēļ Latvijas uzņēmēji šogad mazāk koncentrēsies uz izaugsmi
2023-06-27
Ilva Valeika, SIA “Intrum Latvia”, ģenerāldirektore Baltijā
Augsta inflācija un procentu likmju kāpums negatīvi ietekmē vairums uzņēmumu darbību un vājina likviditātes rādītājus. Šo problēmu dēļ uzņēmumi ir spiesti upurēt izaugsmi par labu efektivitātei – pētījums atklāj, ka Latvijas uzņēmēji šogad retāk nekā uzņēmēji pārējās Baltijas valstīs izvirzīs sava uzņēmuma izaugsmi kā galveno prioritāti. Šajā ziņā Latvija atpaliek arī no Eiropas rādītājiem.
Pētījumā “Decoding Global Talent 2024”, kurā piedalījās vairāk nekā 150 tūkst. cilvēku no 188 valstīm, tika noskaidroti sapņu galamērķi darba meklētājiem. Lai gan rezultātos novērojams neliels kritums, Latvija joprojām ir darba meklētājus interesējošs galamērķis Baltijas reģionā, informē CVMarket.lv.
Pētījumi
15:08, 14. Mai. 2024
“Ernst & Young” ikgadējais investīciju vides pētījums “European Attractiveness Survey”, kas apkopo ārvalstu investīciju statistiku visā Eiropā un analizē investoru viedokli par Eiropas valstu pievilcību investīcijām, atklāj, ka Latvijā pagājušajā gadā uzsākti 22 jauni investīciju projekti, 2022.gadā – 32 projekti. Samazinājies arī jaunu ārvalstu investīciju projektu radīto darba vietu skaits – no 2245 darba vietām 2022.gadā līdz 1265 vietām pērn.
Pētījumi
09:08, 14. Mai. 2024
2024.gada 22.aprīlī publicēts “Ārvalstu investīciju vides indekss 2023” – ikgadējs pētījums, kuru 2015.gadā iniciēja Rīgas Ekonomikas augstskolas profesors Arnis Sauka sadarbībā ar Ārvalstu investoru padomi Latvijā, informē Rīgas Ekonomikas augstskola.
Pētījumi
16:52, 22. Apr. 2024
Noskaidroti Latvijā vērienīgākās aptaujas “TOP darba devējs” uzvarētāji – aizvadītā gada Latvijā labākās un iekārojamākās darbavietas 12 kategorijās, kurās darba ņēmēji visvairāk vēlētos strādāt, informē sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA) “Alma Career Latvia”.
Pētījumi
13:09, 11. Apr. 2024
Pētījumu kompānija “Kantar” veica darba ņēmēju aptauju, kurā noskaidroja dažādus ar darbinieku noskaņojumu un darba vidi saistītus jautājumus, tostarp, vai darbinieki savā ikdienas darba dzīvē saņem konstruktīvu atgriezenisko saiti no tiešā vadītāja. Kāda ir situācija Latvijā?
Pētījumi
15:45, 4. Apr. 2024
Izvērtējot saasināto situāciju pārtikas sektorā un pieaugošās mazumtirdzniecības cenas, tika pētīts olu, zivju, piena, gaļas, graudu un maizes produktu tirgu. Noslēdzošajā pētījuma daļā par gaļas, olu un zivju produktu tirgu konstatēts, ka Latvijā ražotām precēm šo produktu grupu ietvaros mazumtirdzniecības piegādes ķēdes posmā tiek piemērots vidēji lielāks uzcenojums nekā ārpus Latvijas ražotām precēm, kā arī mazumtirgotāju sadarbības līgumos ar piegādātājiem konstatētas nepilnības, informē Konkurences padome.
Pētījumi
16:17, 2. Apr. 2024
Uzņēmējdarbībā aizvien pastāv dzimumu nevienlīdzība, kas pamatā ir saistīta ar sabiedrībā valdošiem stereotipiem, liecina AS “SEB banka” veiktā aptauja Baltijas valstīs.
Pētījumi
16:01, 5. Mar. 2024
Šogad palielināt savu komandu ar jauniem darbiniekiem ieplānojuši 34% darba devēju, kas ir par 8% mazāk nekā pagājušā gada laikā, secināts interneta personāla atlases uzņēmuma sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA) “Alma Career Latvia”(iepriekš SIA “CV-Online Latvia”) veiktajā darba devēju aptaujā.
Pētījumi
12:32, 22. Feb. 2024
Salīdzinoši augstas inflācijas un citu biznesa vides izaicinājumu dēļ aizvadītajā gadā gandrīz puse Latvijas uzņēmumu piedzīvoja izmaksu pieaugumu, ko nācās risināt ar produkcijas vai pakalpojumu cenu palielināšanu, izmaiņām piedāvājumā vai ar peļņas samazināšanu. Sarežģītajos apstākļos uzņēmumiem nācās arī pastiprināti rūpēties par kolektīva saliedēšanu, liecina biznesa vadības sistēmas “Jumis” izstrādātāju “Jumis Pro” ikgadējā pētījuma “Vadītāja digitālais portrets” rezultāti.
Pētījumi
10:37, 7. Feb. 2024
Latvijas uzņēmumi saglabā optimismu attiecībā uz ieguldījumu nodomiem turpmākajos mēnešos, liecina Eiropas Investīciju bankas ieguldījumu aptaujas dati.
Pētījumi
13:45, 1. Feb. 2024
61% uzņēmumu vadītāju sagaida, ka šogad tehnoloģiju attīstības temps vēl vairāk paātrināsies, kas lielā mērā būs saistīts ar ģeneratīvā mākslīgā intelekta attīstību. Lai gan lielākā daļa jeb 76% vadītāju uzskata, ka ģeneratīvais mākslīgais intelekts drīzāk ir iespēja, nevis drauds, gandrīz puse jeb 47% vadītāju atzīst, ka viņu pārstāvētie uzņēmumi nav gatavi tehnoloģiju straujajam pārmaiņu tempam, tā secināts informācijas tehnoloģiju uzņēmuma “Accenture” pētījumā “Pulse of Change Index”.
Pētījumi
16:20, 31. Jan. 2024
Patērētāju tiesību aizsardzības asociācija (PIAA) 2023.gadā kopumā saņēma 588 sūdzības un jautājumus, informē PIAA.
Pētījumi
09:40, 25. Jan. 2024
Jaunākie Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTKR) indeksa dati liecina, ka uzņēmējos atgriezies pesimisms, un LTRK ieskatā bez būtiskām izmaiņām uzņēmējdarbības vidē nav sagaidāma jūtama tautsaimniecības attīstība. LTRK indeksa vērtība atgriežas zem 50 punktu robežas – tā ir 47,74 punkti, kas norāda uz uzņēmēju pesimismu. Salīdzinot ar 2023.gada 1.ceturkšņa rādītājiem, indeksa vērtība ir samazinājusies par 2,7 punktiem, informē LTRK.
Pētījumi
11:56, 24. Jan. 2024
Lai arī 41% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) šogad paredz, ka tiem būs jāpielāgojas inflācijai, paaugstinātām izmaksām, kā arī enerģijas un degvielas cenu kāpumam, vairāk nekā ceturtā daļa jeb 27% uzskata, ka uzmanība šajā gadā būs jāpievērš darbavietu saglabāšanai, liecina akciju sabiedrības (AS) “Luminor bank” uzņēmumu aptaujas rezultāti.
Pētījumi
14:33, 10. Jan. 2024
Mazumtirdzniecības nozare Eiropā katru gadu veikalu zādzību dēļ zaudē ieņēmumus, kas mērāmi 1,44% no kopējā apgrozījuma jeb aptuveni 35 mljrd. eiro. Turklāt papildu 0,61% no nozares gada apgrozījuma "apēd" drošības izmaksas. Veikalu zādzību problēma tiek atspoguļota pētījumā "Retail Security in Europe: Going beyond Shrinkage", norādot, ka problēmas apmērs ir kļuvis vēl aktuālāks augstas inflācijas apstākļos. Zādzību dēļ arī Latvijā tiek diskutēts par pašapkalpošanās kasu drošību un noturību pret zādzībām. Tā kā pieredzējušie garnadži atklāj arvien jaunas taktikas, kā apkrāpt, ierastie drošības pasākumi vairs nav pietiekami, un tirgotāji kā risinājumu izmanto arī mākslīgā intelekta (MI) rīkus, norāda sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) “Strong Point” klientu servisa vadītājs Uģis Začs.
Pētījumi
13:48, 9. Jan. 2024