Uzrādot skaitliski līdzīgus auditorijas kritumus, novembrī Top 5 vietnes gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm atgriezušās savās septembra pozīcijās, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Kopējās statistikas topā un apmeklējumā no mobilajām ierīcēm skaitliski lielākos auditorijas pieaugumus uzrādījusi vietne "spoki.lv", tikmēr topa vietnēm pievienojies ziņu portāls "diena.lv".
Kopējā statistika visās platformās
Pagājušajā mēnesī skaitliski līdzīgas auditorijas izmaiņas, salīdzinot ar datiem par oktobri, uzrādījuši vairāki topa līderi. Apmainoties pozīcijām, trešajā vietā, tāpat kā šī gada septembrī, ierindojas vietne tvnet.lv, kuru novembrī apmeklējuši 700 000 lietotāju (par 32 000 mazāk nekā oktobrī), aiz sevis atstājot sabiedrisko mediju ziņu portālu lsm.lv ar nepilniem 700 000 Real Users un auditorijas kritumu par 38 000 lietotājiem. Savas pozīcijas starp Top 5 lapām saglabā "inbox.lv", kas ar 750 000 lietotājiem ieņem otro pozīciju, auditorijai novembrī sarūkot par 9 000 lietotājiem, bet Top 5, tāpat kā iepriekš, noslēdz jauns.lv ar 656 000 lasītājiem no visām ierīcēm kopā (par 28 000 mazāk nekā oktobrī). Novembra topu, kā ierasts, atklāj portāls "delfi.lv", novembrī sasniedzot 841 000 lasītāju, kas ir par 41 000 lietotāju mazāk nekā oktobrī.
Salīdzinot ar ievērojamo apmeklējuma pieaugumu oktobrī, skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesi uzrādījis ziņu portāls "nra.lv", sasniedzot 511 000 Real Users no visām ierīcēm kopā, kas ir par 74 000 mazāk nekā oktobrī. Savukārt skaitliski lielāko apmeklējuma pieaugumu novembrī uzrādījusi vietne "spoki.lv" ar 320 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, kas ir par 50 000 vairāk nekā oktobrī.
Jāatzīmē, ka novembrī kopējās statistikas topā atgriezusies vietne sportacentrs.com ar 193 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā un portāls "diena.lv", kuru novembrī apmeklējuši 189 000 Real Users. Tikmēr pagājušajā mēnesī topu pametuši portāli "liepajniekiem.lv" un "press.lv".
Apmeklējumi no datoriem
Pagājušajā mēnesī, mainoties datoru topa līderu apmeklējumam, notikušas izmaiņas arī vietņu TOP 5. Apmeklējumam no datoriem pieaugot par 27 000 lietotājiem, vietne swedbank.lv apsteidz ziņu portālu delfi.lv un ierindojas topa piektajā pozīcijā ar 500 000 lietotājiem. Tikmēr "delfi.lv" ar auditorijas kritumu par 53 000 Real Users novembra topā attiecīgi ieņem sesto pozīciju ar 494 000 lietotājiem no datoriem. Kā ierasts, topu atklāj "Google" ar skaitliski lielāko auditorijas kritumu starp topa vietnēm par 67 000 Real Users, pagājušajā mēnesī sasniedzot 1 013 000 lietotājus no datoriem. Tai seko youtube.com ar 785 000 lietotājiem, kas ir par 23 000 vairāk nekā oktobrī, bet Top 3 noslēdz "facebook.com" ar 689 000 apmeklētājiem no datoriem, kas ir par 46 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī.
Salīdzinot ar datiem par oktobri, pagājušajā mēnesī starp topa vietnēm visievērojamāk – par 58 000 Real Users – pieaugusi "microsoft.com" auditorija (307 000 lietotāju no datoriem), kamēr par 52 000 lietotājiem vairāk novembrī sasniegusi interneta enciklopēdija "wikipedia.org" ar 430 000 lasītājiem no datoriem.
Jāatzīmē, ka novembrī topā atgriezušās vairākas vietnes. Ar 291 000 Real Users topa 14. pozīciju ieņem saziņas platforma "zoom.us", 16. vietā ierindojas "e-klase.lv", kuru novembrī apmeklējuši 272 000 lietotāju, ar 253 000 lietotājiem topā atgriežas valsts pārvaldes pakalpojumu portāls latvija.lv, bet ar 246 000 Real Users datoru statistikas topu noslēdz cenu salīdzināšanas vietne salidzini.lv. Attiecīgi novembrī topu pametušas vietnes "apollo.lv", "nra.lv", "220.lv" un "seb.lv".
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm novembrī topa līderu vietnes atgriezušās septembra pozīcijās. Ar nelielu apmeklējuma pieaugumu – par 9 000 Real Users – portāls "la.lv" apsteidz vietni "skaties.lv" un noslēdz Top 5 ar 573 000 lasītājiem no mobilajām ierīcēm, bet skaties.lv ar 542 000 Real Users attiecīgi ierindojas topa sestajā pozīcijā, auditorijai sarūkot par 24 000 lietotājiem. Saglabājot līdera pozīcijas, topu atklāj delfi.lv ar 816 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm, kas ir par 39 000 Real Users mazāk nekā oktobrī. Tikmēr ar skaitliski līdzīgu auditorijas kritumu – par 40 000 lietotājiem – seko "tvnet.lv" ar 667 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm, t.sk., lietojot mobilo aplikāciju. Ar 624 000 lasītājiem trešajā pozīcijā seko sabiedrisko mediju ziņu portāls "lsm.lv", bet ceturtajā pozīcijā. tāpat kā iepriekš, ierindojas jauns.lv ar 610 000 lietotājiem, kas ir par 24 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.
Tāpat kā statistikā par kopējo apmeklējumu, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm skaitliski lielāko auditorijas kritumu novembrī uzrādījis ziņu portāls "nra.lv", kura auditorija pagājušajā mēnesī sarukusi par 76 000 lietotājiem, sasniedzot 464 000 lasītājus. Tikmēr savstarpēji skaitliski līdzīgus auditorijas kritumus uzrādījuši vairāki ziņu portāli krievu valodā. Par 27 000 lietotājiem novembrī sarukusi vietnes lv.sputniknews.ru auditorija (214 000 Real Users no mobilajām ierīcēm), par 25 000 Real Users mazāk novembrī apmeklējuši portālu "press.lv" (143 000 lasītāju), bet par 23 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm pagājušajā mēnesī sarucis vietnes "bb.lv" apmeklējums (249 000 Real Users novembrī).
Skaitliski lielāko Real Users pieaugumu no mobilajām ierīcēm – par 42 000 lietotājiem – novembrī uzrādījis portāls "spoki.lv" ar 259 000 lietotājiem, vietnes sportacentrs.com auditorija pieaugusi par 22 000 lietotājiem, sasniedzot 157 000 Real Users, bet laika ziņu portāls "gismeteo.lv" novembrī sasniedzis 158 000 lietotājus, kas ir par 16 000 vairāk nekā oktobrī. Jāatzīmē, ka pagājušajā mēnesī pēc pārtraukuma atgriežoties topā, to noslēdz portāls "diena.lv" ar 141 000 Real Users no mobilajām ierīcēm.
Dati par mediju grupām
Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, novembrī visvairāk lietotāju no visām ierīcēm kopā sasniegusi "TVNET grupa" – dati par portāliem "tvnet.lv" (t.sk., "receptes.lv"), "spoki.lv" un "apollo.lv", kā arī statistika par "tvnet.lv", "apollo.lv" un "rus.tvnet.lv" aplikācijām – sasniedzot 861 000 Real Users (par 14 000 lietotājiem vairāk nekā oktobrī) un 57,98% Latvijas interneta lietotāju. Tikmēr "DELFI mediju grupa" – dati par "delfi.lv", t.sk., "calis.lv", "atverskapi.lv", "mansdraugs.lv", "tavsdarzs.lv", vietni "bilesuparadize.lv", "Delfi TV", kā arī mobilo aplikāciju, novembrī sasniegusi 57,12 % un 849 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā, kas ir par 39 000 lietotājiem mazāk nekā oktobrī.
Savukārt "Rīgas Viļņi mediju grupas" vietnes 'jauns.lv", t.sk., "otkrito.lv" jeb "rus.jauns.lv", "rigasvilni.lv", "zurnali.lv" apmeklējuši un "jauns.lv" straumēšanu novembrī lietojuši 657 000 Real Users un 44% interneta lietotāju, kas ir par 29 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.
Tikmēr auditorijai no visām ierīcēm kopā sarūkot par 16 000 Real Users, "TV3 mediju grupa", kas aptver datus par "tv3play.skaties.lv", "skaties.lv" video un "starfm.lv" straumēšanu, kā arī "tv3play.lv" aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 39% jeb 576 000 Latvijas interneta lietotāju, bet "Mail.ru" grupas vietņu "mail.ru", "ok.ru" un "vk.com" apmeklējums pagājušajā mēnesī pieaudzis par 13 000 Real Users, sasniedzot 311 000 un 21% interneta lietotāju.
Saskaņā ar "gemiusAudience" datiem, "adQuota' tīklā iekļautās interneta lapas pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 109 000 un 77% interneta lietotāju. Mobile platformā "adQuota" tīkla vietnes novembrī sasniegušas 977 000 Real Users, bet "PC" platformā – 564 000 Latvijas interneta lietotāju.