Oktobrī auditorijas pieaugumus uzrādījuši ziņu portāli, no tiem skaitliski visievērojamāk pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla ''lsm.lv'' auditorija, savukārt apmeklējumā no mobilajām ierīcēm ziņu un izklaides vietne ''skaties.lv'' pakāpusies par divām pozīcijām un noslēdz Top 5, bet datoru topa vietnēm pievienojies portāls ''nra.lv'', liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma ''Gemius'' publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20.
Kopējā statistika visās platformās
Oktobrī kopējās statistikas topā ar skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm uz trešo pozīciju pakāpies sabiedrisko mediju ziņu portāls ''lsm.lv'', kura auditorija pieaugusi par 112 000 lietotājiem, no visām ierīcēm kopā pagājušajā mēnesī sasniedzot 738 000 lietotāju. Attiecīgi apmainoties vietām, ceturtajā pozīcijā ierindojas ziņu portāls ''tvnet.lv'' ar 732 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, kas ir par 60 000 Real Users vairāk nekā septembrī, bet Top 5 noslēdz ''jauns.lv'' ar 683 000 lasītājiem un auditorijas pieaugumu par 76 000. Tāpat kā iepriekš līdera pozīcijas saglabā portāls ''delfi.lv'' ar 882 000 lietotājiem, kas ir par 85 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī, kam otrajā pozīcijā seko ''inbox.lv'' ar 759 000 Real Users (par 21 000 vairāk nekā septembrī).
Bez jau minētajiem skaitliski ievērojamu apmeklējuma pieaugumu oktobrī uzrādījis portāls ''nra.lv'', kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši par 90 000 vairāk lietotāju (585 000 Real Users), par 62 000 lietotājiem pieaugusi arī ziņu un izklaides portāla ''skaties.lv'' auditorija (592 000 Real Users), bet par 61 000 apmeklētājiem vairāk oktobrī apmeklējuši portālu ''apollo.lv'', kas no visām ierīcēm kopā sasniedzis 565 000 lasītāju. Jāatzīmē, ka par 61 000 Real Users oktobrī pieaugusi arī tiesību aktu portāla ''likumi.lv'' auditorija.
Tikmēr tikai dažas no topa vietnēm oktobrī uzrādījušas auditorijas kritumus. Par 46 000 lietotājiem mazāk oktobrī sasniegusi vietne ''spoki.lv'' (270 000 Real Users no visām ierīcēm kopā), par 35 000 lietotājiem sarukusi portāla ''1188.lv'' auditorija (371 000 lietotāju oktobrī), bet laika ziņu vietni ''gismeteo.lv'' pagājušajā mēnesī apmeklējuši par 34 000 mazāk lietotāju nekā septembrī (197 000 Real Users).
Apmeklējumi no datoriem
Oktobrī arī apmeklējumā no datoriem lielākā daļa vietņu uzrādījušas auditorijas pieaugumus. Skaitliski ievērojamus Real Users pieaugumus uzrādījuši vairāki pašmāju ziņu portāli – par 66 000 lasītājiem pieaugusi portāla ''delfi.lv'' auditorija (547 000 Real Users), par 57 000 lietotājiem pieaudzis portāla ''lsm.lv'' apmeklējums (344 000 Real Users no datoriem), bet ziņu vietnes ''tvnet.lv'' auditorija pieaugusi par 51 000 lasītāju, oktobrī sasniedzot 397 000 Real Users no datoriem. Jāatzīmē, ka skaitliski lielāko apmeklētāju pieaugumu no datoriem starp topa vietnēm oktobrī uzrādījusi saziņas vietne ''whatsapp.com'', sasniedzot par 68 000 lietotājiem vairāk nekā septembrī (310 000 Real Users).
Tāpat kā līdz šim līderu pozīcijas saglabā ''Google'' ar 1 079 000 lietotājiem oktobrī un nelielu auditorijas kritumu par 10 000 lietotājiem, tai seko ''youtube.com'' ar 762 000 Real Users (par 12 000 vairāk nekā septembrī), bet pirmo trijnieku noslēdz ''Facebook'', kuru oktobrī apmeklējuši 644 000 Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 18 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju ''inbox.lv'' ar 591 000 Real Users, bet Top 5 noslēdz jau minētais portāls ''delfi.lv''.
Jāatzīmē, ka oktobrī topā atgriezusies iepirkšanās vietne ''aliexpress.com'', ko apmeklējuši 272 000 lietotāji no datoriem, kā arī ziņu portāls apollo.lv ar 248 000 lietotājiem, tāpat topa vietnēm pievienojies portāls ''nra.lv'' ar 244 000 Real Users no datoriem.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Oktobra apmeklētāko vietņu Top 5, pakāpjoties par divām pozīcijām, noslēdz vietne ''skaties.lv'', kas oktobrī sasniegusi 566 000 lietotājus no mobilajām ierīcēm (par 60 000 Real Users vairāk nekā septembrī), apsteidzot portālu ''la.lv'', kas attiecīgi ierindojas sestajā pozīcijā ar 564 000 apmeklētājiem. Tikmēr ceturtajā pozīcijā tāpat kā iepriekšējā mēnesī ierindojas ''jauns.lv'' ar 635 000 lietotājiem, kas ir par 66 000 vairāk nekā septembrī. Tāpat kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrāda sabiedrisko mediju ziņu portāls ''lsm.lv'', kuru oktobrī apmeklējuši par 104 000 lietotājiem vairāk nekā septembrī (675 000 Real Users), vietnei ierindojoties trešajā pozīcijā. Tikmēr topa līderis ''delfi.lv'' oktobrī sasniedzis par 77 000 vairāk lietotāju no mobilajām ierīcēm, t.sk., mobilās aplikācijas lietotājus, kopumā 855 000 Real Users. Tam seko ''tvnet.lv'', kura auditorija no mobilajām ierīcēm oktobrī pieaugusi par 65 000 lietotājiem, sasniedzot 706 000 Real Users.
Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm kritumus oktobrī uzrādījusi vietne ''spoki.lv'', kuras auditorija samazinājusies par 49 000 lietotājiem (218 000 Real Users), portāls ''1188.lv'', kuru apmeklējuši par 33 000 mazāk lietotāju (317 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm), kā arī laika ziņu portāls ''gismeteo.lv'', kas oktobrī no mobilajām ierīcēm sasniedzis par 28 000 mazāk lietotāju (141 000 Real Users). Jāatzīmē, ka tikmēr topa vietnēm oktobrī pievienojies ziņu portāls press.lv ar 168 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm, kā arī tiesību aktu vietne likumi.lv ar 140 000 lietotājiem, topu pametot vietnēm ''mammamuntetiem.lv'' un ''mixnews.lv''.
Dati par mediju grupām
Saskaņā ar ''gemiusAudience'' datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, oktobrī visu grupu kopējā auditorija uzrādījusi pieaugumus. ''DELFI'' mediju grupa – dati par ''delfi.lv'', t.sk., ''calis.lv'', ''atverskapi.lv'', ''mansdraugs.lv'', ''tavsdarzs.lv'', vietni ''bilesuparadize.lv'', ''Delfi TV'', kā arī mobilo aplikāciju, oktobrī sasniegusi 60% un 888 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā, kas ir par 73 000 lietotājiem vairāk nekā septembrī. Tikmēr ''TVNET'' grupa – dati par portāliem ''tvnet.lv'' (t.sk., ''receptes.lv''), ''spoki.lv'' un ''apollo.lv'', kā arī statistika par ''tvnet.lv'', ''apollo.lv'' un ''rus.tvnet.lv'' aplikācijām – sasniegusi 847 000 Real Users (par 38 000 lietotājiem vairāk nekā septembrī) un 58% interneta lietotāju.
''Rīgas Viļņi'' mediju grupa oktobrī sasniegusi par 76 000 vairāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī, kas starp grupām ir skaitliski lielākais pieaugums. Grupas vietnes ''jauns.lv'', t.sk., ''otkrito.lv'' jeb ''rus.jauns.lv'', ''rigasvilni.lv'', ''zurnali.lv'' apmeklējuši un ''jauns.lv'' straumēšanu lietojuši 685 000 Real Users jeb 47% interneta lietotāju. Tikmēr auditorijai no visām ierīcēm kopā pieaugot par 62 000 Real Users, ''TV3'' mediju grupa, kas aptver datus par ''tv3play.skaties.lv'', ''skaties.lv'' video un ''starfm.lv'' straumēšanu, kā arī ''tv3play.lv'' aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 40% jeb 592 000 Latvijas interneta lietotāju, kamēr ''Mail.ru'' grupas vietņu ''mail.ru'', ''ok.ru'' un ''vk.com'' apmeklējums pagājušajā mēnesī pieaudzis par 1 000 Real Users, sasniedzot 298 000 un 20% interneta lietotāju.
Tikmēr ''adQuota'' tīklā iekļautās interneta lapas pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 115 000 un 76% interneta lietotāju. Mobile platformā ''adQuota'' tīkla vietnes oktobrī sasniegušas 991 000 Real Users, bet datoru platformā – 581 000 Latvijas interneta lietotāju.