“Ernst & Young” (EY) pētījums par attieksmi pret mākslīgā intelekta tehnoloģijām un to izmantošanu, kas veikts Baltijas valstīs sadarbībā ar sabiedriskās domas izpētes uzņēmumu “Norstat”, atklāj, ka kopumā jau 27% Latvijas iedzīvotāju ir izmantojuši kādu mākslīgā intelekta tehnoloģiju, piemēram, “ChatGPT”, “Bard”, “Claude” vai citu risinājumu.

Igaunijā šis rādītājs ir tāds pats kā Latvijā (27%), bet Lietuvā mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantojuši nedaudz mazāk cilvēku jeb 19%. Papildus, mākslīgā intelekta izmantošanas paradumi norāda uz jaunas digitālo prasmju plaisas veidošanos sabiedrībā, jo mākslīgo intelektu izteikti izmantojuši gados jaunāki un turīgāki cilvēki.