Jebkura mārketinga aktivitāte asociējas ar konkrētu stāstu. Bet kā to vislabāk pastāstīt? Pastāv tikai septiņi veidi, kā izklāstīt stāstu, kas palīdz veidot zīmolu, un nodot konkrētu efektīvu ziņojumu mērķauditorijai.

Satura veidošanas pamatprincipi

Stāsta stāstīšana ir sena prasme un sava veida māksla. Tas iet roku rokā gan ar uzņēmuma zīmola, gan ar dažādu citu satura mārketinga veidošanu. Mediji turpina nemitīgi attīstīties, un veids, kā tiek pastāstīts stāsts, ir mainījies – no mutvārdu tradīcijām, piktogrammām un dejām līdz mūsdienu tipogrāfijai, filmām un televīzijai. Taču laba stāsta pamatmodeļi joprojām ir spēkā. Tas nozīmē, ka stāstu pielāgošana jauniem paradumiem, jaunām tirgus prasībām un jauniem medijiem nav obligāta.

Varoņa ceļojums, iespējams, ir pasaulē vecākais stāsts jeb sižeta arhetips. Tas ir stāstījuma modelis, kas ir sastopams visā pasaulē un kalpo par pamatu gan klasiskajiem, gan mūsdienu stāstiem. Tas piedāvā auditorijai pazīstamu stāsta modeli, kas rada emocijas un pieskaras visvienkāršākajām cilvēka vēlmēm un vajadzībām.

Pastāv septiņi naratīvi jeb stāstījuma veidi, kā pavēstīt konkrēta varoņa ceļojumu. Protams, vadītājiem un satura veidotājiem varoņa vietā jāiedomājas konkrētais uzņēmums.  Jāatceras, ka, veidojot vizuālu saturu, varoņiem jāpiešķir īpašs, unikāls raksturs, tāds pats princips ir ar produkta vai pakalpojuma pozicionējumu – jārada priekšstats, ka konkrētais uzņēmums ir unikāls, atšķirīgs no citiem.

Kādi valodas pamatprincipi jāņem vērā, veidojot stāstu?