Daudziem lielu pārsteigumu izraisīja no Rīgas domes gaiteņiem atskanējusī ziņa, ka varētu tikt apsvērta doma sastrēgumu laikā galvaspilsētas centrā ieviest iebraukšanas maksu. Tas uzreiz radīja daudz dažādu jautājumu: kāpēc tas vajadzīgs, kādu labumu tas dotu, vai to vispār iespējams izdarīt un tamlīdzīgi.

Par 20% mazāk automašīnu

Līdz šādas iespējas apspriešanai nonākts, diskutējot par to, kā pietiekami strauji varētu uzlabot gaisa kvalitāti galvaspilsētā, proti, kā samazināt transporta daudzumu par 20%. Rīgas domnieks un uzņēmējs Mārtiņš Kossovičs norāda: iebraukšanas maksas ieviešana varētu tikt apspriesta kā viena no iespējām, taču netiekot atmesti arī tādi varianti kā dīzeļmotoru spēkratu ierobežošana, papildu stāvvietu izveide pilsētas nomalē, sabiedriskā transporta attīstība un tamlīdzīgi. “Šobrīd nolemts pasūtīt starptautisku auditoru pētījumu, lai saprastu, kurš potenciālais risinājums būtu labāks, taču ir skaidrs – konkrēta rīcība ir nepieciešama gana strauji,” saka M. Kossovičs.

Komplekss risinājums

Līdzīgu viedokli pauž arī pilsētplānošanas eksperts Neils Balgalis. Viņš norāda: jā, šādā veidā ir iespējams uzlabot ekoloģisko situāciju galvaspilsētā, tomēr tam jābūt kompleksam risinājumam kopā ar veloinfrastruktūras attīstību, ērtāku un pieejamāku sabiedrisko transportu, autostāvvietām. “Jau šobrīd gana daudz cilvēku, kuri strādā Rīgā, bet dzīvo pavisam citās pilsētās, uz darbu dodas, ar savu automašīnu aizbraucot līdz attiecīgās apdzīvotās vietas dzelzceļa stacijai, tur pārsēžoties vilcienā, lai dotos uz Rīgu,” saka N. Balgalis.