Ikviens darba devējs vēlas, lai viņa darbinieki strādātu pēc iespējas produktīvāk un rezultāti būtu maksimāli labākie. Veids, kā to izmērīt, katrai nozarei un uzņēmumam ir savs – kādam svarīgi, ko dara konkurenti, bet kādam citam nozīmīgākais rādītājs ir klientu apmierinātība.

Svarīga klienta pieredze

“Uzņēmums “Reitan Convenience Latvia” pārvalda Latvijā lielāko mazumtirdzniecības franšīzes tīklu “Narvesen” un lielāko kafejnīcu ķēdi “Caffeine”, 2024.gadā sasniedzot rekordlielu apgrozījumu trešo gadu pēc kārtas,” stāsta uzņēmuma Personāla departamenta direktore Ineta Vēze. “Mums nenoliedzami ir svarīga produktivitāte, taču uzskatām, ka tikpat svarīga ir ilgtspējīga domāšana, sniedzot ieguldījumu nākotnes attīstībā un mazinot darbības ekoloģisko nospiedumu vidē.”

Viņa atklāj – “katrs mūsu pārvaldītais uzņēmums produktivitāti – rādītāju, kas atspoguļo panākto rezultātu un patērēto resursu attiecību – mēra mazliet atšķirīgi, ņemot vērā kontekstu un biznesa modeli”.

“Produktivitāte mazumtirdzniecības tīklā “Narvesen” ir svarīga, domājot gan par klienta pieredzes, gan uzņēmuma ilgtspējas jautājumiem. Lai novērtētu produktivitāti gan darbinieka, gan veikala līmenī, tiek analizēta tirdzniecības vietas bruto peļņa, pārdošanas apjoms uz vienu nostrādāto darba stundu, apkalpoto klientu skaits stundā, kā arī vidējais čeka summas apmērs,” norāda I. Vēze. “Savukārt “Caffeine” kafejnīcu tīklā uzsvars tiek likts uz kvalitāti, ātru apkalpošanu un klientu pieredzi, līdz ar to kafejnīcās produktivitāte tiek mērīta, vērtējot personāla izmaksu attiecību pret ieņēmumiem, klientu atsauksmes un apkalpoto klientu skaitu stundā.”