Pēdējos divus, trīs gadus var raksturot īsi – nemitīgas pārmaiņas. Covid-19 pandēmiju nomaina karš Ukrainā, tam seko energoresursu krīze un nepieredzēti augsta inflācija. Nenoliedzami tam visam līdzi mainās arī klientu paradumi. Vai mūsdienās klienti mēdz būt lojāli kādam zīmolam vai tirdzniecības vietai? Jā, noteikti! Dati rāda, ka zīmola lojalitātei ir pat lielāka nozīme krīzes apstākļos nekā stabilos un mierīgos laikos.

Lojalitāte nav trends, tā ir nepieciešamība, bez kuras neviens zīmols nevar eksistēt ilgtermiņā. Kā liecina 2018.gadā Amerikas Savienotajās Valstīs veiktais mazumtirdzniecības klientu pieredzes tendenču pārskats, klientu lojalitāte uzņēmumam sniedz būtisku ilgtermiņa izaugsmi. 77% patērētāju apgalvoja, ka ir lojāli noteiktiem zīmoliem 10 gadus vai pat vairāk, no tiem 60% izvēlēsies pirkt produktu biežāk un 75% ieteiks šo zīmolu ģimenei un draugiem.

Klientus piesaista izdevīgums – cenu akcijas un atlaides, taču šādi klienti jebkurā brīdī var doties pie cita zīmola vai uz citu tirdzniecības vietu, kur tajā dienā ir zemāka cena. Šādi akciju piedāvājumi uzņēmumam ir nepieciešami jaunu klientu piesaistei un iepirkšanās pieredzes uzlabošanai, radot vēlmi atgriezties atkal.