No 2024.gada 1.jūlija Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) nodos pensiju 2.līmeņa līdzekļu pārvaldītājiem un bankām informāciju par dalībniekiem, kuru līdzekļus tie pārvalda. Līdz šim informācija par to, kāda pārvaldnieka pakalpojumu izmanto iedzīvotāji, bija pieejama tikai valstij un katram iedzīvotājam individuāli.

Šīs izmaiņas sniegs iespēju līdzekļu pārvaldītājiem un bankām saviem klientiem piedāvāt personalizētas konsultācijas par to, vai viņi izvēlējušies savam vecumam un vajadzībām atbilstošāko ieguldījumu plānu. Vienlaikus būs iespēja noskaidrot šīs vajadzības un pēc klienta pieprasījuma attēlot internetbankā tā pensiju 2.līmeņa konta izrakstu. Bet ko tas praktiski nozīmē iedzīvotājiem, ko nozarei un vai pratīsim šīs izmaiņas izmantot atbildīgi, virzoties uz vienotu mērķi – sakārtotu pensiju sistēmu valstī? 

Ko tas nozīmē ikvienam iedzīvotājam?

Pirmkārt, iedzīvotāji pamanīs lielākas rūpes no saviem pensiju 2.līmeņa pārvaldniekiem. Tas ir pozitīvi, jo konsultācijas veicinās piemērotākas izvēles un ļaus katram klientam atrasties vecumam un situācijai atbilstošākajos plānos. Dati, ko reizi ceturksnī VSAA nodos pārvaldniekiem, sniegs iespēju tiem uzrunāt savus esošos klientus un rosināt izvēlēties to vecumam un situācijai atbilstošāko pensiju plānu.

Lai izvēle atbilstu ne vien vecumam, bet arī iedzīvotāju interesēm, riska apetītei un citiem kritērijiem, pārvaldnieki lūgs aizpildīt arī speciālu anketu. Tāpat arī ikviens turpmāk varēs aplūkot savu pensiju 2.līmeņa konta izrakstu sev ērtā veidā – papildus VSAA pakalpojumam to būs iespējams izdarīt arī, izmantojot internetbanku.