Covid-19 pandēmija radījusi apstākļus, kad cilvēki spiesti pašizolēties un izvairīties no klātienes kontaktiem, tādēļ digitālo tehnoloģiju loma strauji palielinās, jo tas ir vienīgais veids, kā nodrošināt informācijas apmaiņu un dažādu sadzīvē nozīmīgu procesu nepārtrauktību attālināti, neapdraudot savu un līdzcilvēku veselību un dzīvību. Līdz ar to šobrīd pievērst papildu uzmanību digitālās vides piekļūstamības jautājumiem ir svarīgāk nekā jebkad iepriekš.

Lai gan sociālā distancēšanās ir efektīvs veids vīrusa lokalizēšanai, skaidrs, ka līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu dzīve valstī neapstājas – cilvēki joprojām grib ēst, justies droši, dzīvot siltumā, komunicēt ar radiem, draugiem, paziņām u.tml. Par to liecina gan mazumtirdzniecības veikalu tīklu preču piegādes ķēžu lielā noslodze, gan mobilo sakaru tīklu lietojuma pieaugums, gan arī lietotnes "eParaksts mobile" u.c. digitālo pakalpojumu pieprasījuma palielināšanās.

Tomēr, vērtējot no uzņēmēju un dažādu organizāciju perspektīvas, digitālās tehnoloģijas šobrīd ir ne tikai efektīvākais veids, kā nodot iedzīvotājiem, tostarp klientiem un sadarbības partneriem, nozīmīgu informāciju, piemēram, par vīrusa profilakses pasākumiem, dažādām akcijām, izmaiņām darba laikā, preču un pakalpojumu pieejamībā un piegādes nosacījumos. Tas ir arī veids, kā veicināt digitālo pakalpojumu patēriņu un esošo, kā arī potenciālo sadarbības partneru lojalitāti.