Latvijas pircēji pagājušajā gadā no jauno ātrās aprites produktu klāsta visaugstāk novērtēja maizes izstrādājumu jaunumus – pirmās divas vietas ieguva “Latvijas Maiznieks” izstrādājumi: titulu “Gada Jaunais Produkts 2019” ieguva “Latvijas Graudu” saldskābmaize ar diedzētiem graudiem un sēklām, bet otro vietu – tās pašas līnijas rupjmaize ar diedzētiem graudiem un sēklām. Uzvarētāji tika noskaidroti, starptautiskajam mārketinga un patērētāju izpētes uzņēmumam “Nielsen” izmantojot pārdošanas rādītājus valsts mazumtirdzniecības tīklos, kā arī izvērtējot patērētāju viedokli.
Trešo vietu Latvijā veiksmīgāko jaunumu trijniekā izcīnīja latviešu alus “Lido Speciālais”.
“Latvijas tirgū katru gadu parādās vairāki tūkstoši jaunu vai atjaunotu produktu, tādēļ ražotājiem tiešām nākas iedziļināties pircēju vēlmēs, lai tieši viņu izstrādājumi tiktu pamanīti un novērtēti. Jau divpadsmit gadus rīkojam šo veiksmīgāko jaunumu atlasi un esam pamanījuši, ka pēdējā laikā cilvēki dod priekšroku dabīgākiem, veselīgākiem, kvalitatīvākiem pārtikas produktiem,” stāsta Ilona Lepa (Ilona Lepp), “Nielsen” izpilddirektore Baltijas valstīs.
Veicot patērētāju pētījumu un ņemot vērā jaunākās pircēju vēlmes un tendences, maizes ražotājs “Latvijas Maiznieks” 2019. gada rudenī papildināja produkcijas klāstu, radot maizes sēriju “Latvijas Graudu maize”. Tajā iekļauti 10 maizes veidi. “Atjaunotajā maizes sērijā esam apvienojuši jau patērētāju uzticību iemantojušos produktus, uzlabojot to sastāvu, kā arī iekļāvuši jaunus. Atslēgvārds šai maizes sērijai ir graudi, tostarp diedzēti graudi, kas ir īpašs, ilgāku laiku paņemošs graudu izturēšanas process. Lai iegūtu diedzētus graudus, tie tiek mērcēti ūdenī un diedzēti, līdz tiem izdīgst asni. Kamēr asnu garums nepārsniedz kodola garumu, tie tiek uzskatīti par veseliem graudiem,“ apgalvo Māris Daude “Latvijas Maiznieks” pārdošanas un mārketinga vadītājs.
Latvijas iedzīvotāju vēlmi dzīvot veselīgāk apliecina arī ievērojami pieaugošais augu izcelsmes piena produktu kategoriju apgrozījums, tādēļ pagājušajā gadā pirmo reizi konkursā iekļautas arī šīs kategorijas, kuru starpā par veiksmīgāko jauno produktu kļuva “Tukuma Piens” auzu piens “Baltais”. “Redzam, ka, augu uzturam kļūstot arvien populārākam, tāda veida izstrādājumus pērk arvien vairāk cilvēku, tādēļ arī tie sāk sacensties veiksmīgāko produktu atlasē,” informē I. Lepa.
Trešo vietu starp pagājušā gada veiksmīgākajiem jaunajiem produktiem ieņēma alus. Ilgu laiku tas bijis pieejams tikai “LIDO” restorānu un bistro viesiem, taču tagad sadarbībā ar vienu no lielākajiem alus ražotājiem Latvijā “LIDO Speciālais” iemīļotā garša aizceļos pie alus cienītājiem visā Latvijā. “Alus darināšana ir pieredze, kuru mācās visu dzīvi, tā tiek veikta ar lielu mīlestību pret darbu – prieks, ka īstenas un tradīcijām atbilstošas jauna latviešu alus vērtības un garšu novērtē arī pircēji,” – stāsta Vaida Zīle, “LIDO” alus darītavas vadītāja.
Kaimiņvalstī Igaunijā par veiksmīgāko 2019. gada jaunumu kļuva sviests “Farmi Estonian”, savukārt Lietuvā – enerģētiskais dzēriens “Monster Mango Loco”, rāda mārketinga un patērētāju izpētes kompānijas “Nielsen” gada laikā jauno Baltijas valstīs parādījušos produktu analīze, kuru uzņēmums veic katru gadu.
Produktu grupa |
Preču zīmes īpašnieks |
Produkts |
Piena produkti |
"Food Union" |
Biezpiena sieriņš "Kārums" beļģu šokolādes glazūrā ar šokolādes gabaliņiem (Svaigie sieri / Saldie sieriņi) |
Saldējums |
"Food Union" |
"Pols" saldējums Bubble gum ar maršmelo gabaliņiem zeltainā mājas vafeļu konusā (200 ml, 90 ml) (Saldējums) |
Gaļas pārstrādes produkti |
"Linas Agro Group" |
Cāļa šķiņķi "Ķekava" īpašā gardēžu marinādē (Gaļa marinādē) |
Vieglie alkoholiskie dzērieni (tostarp bezalkoholiskais alus/ alus kokteiļi/ sidrs) |
"Lido" |
Alus "Lido Speciālais" 4,8% (Alus) |
Bezalkoholiskie dzērieni |
"Royal Unibrew" |
Viegli gāzēts bezalkoholiskais dzēriens "Mangaļi Vitafruit" ar aprikožu-jasmīnu garšu un B6 vitamīnu (0,5 L, 1,5 L) (Minerālūdens) |
Stiprie alkoholiskie dzērieni un vīns (tostarp bezalkoholiskais dzirkstošais / negāzētais vīns) |
"Amber Distribution Latvia" |
"Rīgas Melnais Balzams" Espresso 40% (Bitters Alcoholic) |
Saldumi |
"Orkla Latvija" |
"Laima" zefīrs "Maigums" ar aveņu pildījumu (konfektes) |
Maizes izstrādājumi |
"Latvijas Maiznieks" |
"Latvijas Graudu maize", sēklu (500 g, 300 g) (Baltmaize) |
Kafija, tēja un kakao |
"Paulig" |
"Paulig Classic" In-cup maltā kafija (Malta kafija) |
Mērces, garšvielas un pulveri |
"Balticovo" |
"Eva" brīvo vistu brūnās olas (Vistu olas) |
Uzkodas |
"Orkla Latvija" |
"Ādažu Classic" kartupeļu čipsi ar samazinātu sāls saturu (Čipsi) |
Atdzesēta/saldēta pārtika |
"Russkoje More" |
"Russkoe More" surimi nūjiņas ar krabju garšu (200 g, 400 g) (Krabju nūjiņas) |
Mājdzīvnieku kopšana |
"Nestle" |
"Purina One Bifensis" sausā barība sterilizētiem kaķiem ar lasi un kviešiem (Kaķu barība) |
Graudaugu produkti un funkcionālie batoniņi |
"Kellogg" |
"Kellogg's Frozen" brokastu pārslas ar dabīgu zemeņu garšu (Brokastu pārslas) |
Zīdaiņu pārtika |
"Nutricia" |
"Milupa" pilngraudu auzu biezputra ar āboliem no 6 m (Zīdaiņu pārtika) |
Personīgā higiēna |
"L`Oreal" |
"L'Oreal ElVital Dream Length" šampūns gariem, bojātiem matiem (Šampūns) |
Papīra izstrādājumi |
"Grigeo" |
Tualetes papīrs "Grite Blossom Camomile" 8 ruļļi (Tualetes papīrs) |
Mājsaimniecības produkti |
"Henkel" |
Tualetes bloks "Bref Beautiful Japan" (Tualetes tīrīšanas līdzekļi) |
Mazgāšanas līdzekļi |
"Henkel" |
"Persil Discs 4in1" kapsulas veļas mazgāšanai (Veļas mazgāšanas līdzekļi) |
Augu izcelsmes produkti |
"Tukuma Piens" |
"Baltais" auzu dzēriens (Augu izcelsmes produkti) |