Ikdienas saziņā e-pasts ir kļuvis par būtisku komunikācijas sastāvdaļu. Neatkarīgi no tā, vai tas tiek izmantots profesionālai vai privātai sarakstei, tam ir jābūt drošam. Lai mazinātu kiberapdraudējuma risku, kā arī nevēlamu e-pastu (spamu) saņemšanu lietotāju pastkastēs, “Gmail” un “Yahoo” turpina cīnīties pret kaitnieciskiem ziņojumiem, no šī gada februāra ieviešot jaunus noteikumus par e-pasta izsūtnēm ar vairākiem tūkstošiem adresātu, informē digitālās komunikācijas uzņēmuma sabiedrība ar ierobežotu atbildību “NESS” izpilddirektors Jānis Karāns.

Pēdējo gadu laikā visā pasaulē būtiski audzis kibernoziegumu skaits un to intensitāte. “Google” apkopotie dati liecina, ka “Gmail” ar mākslīgā intelekta starpniecību nodrošinātā aizsardzība neļauj vairāk kā 99,9% surogātpasta, pikšķerēšanas un ļaunprātīgas programmatūras ziņām sasniegt lietotāju e-pasta kastītes un katru dienu bloķē gandrīz 15 mljrd. nevēlamu e-pasta ziņojumu. 

Līdz ar jauno noteikumu ieviešanu šie drošības pasākumi tiks pastiprināti, veicinot lielāku e-pastu higiēnu. Lai pasargātu lietotājus no surogātpasta, tiek ieviestas papildu prasības tiem lielapjoma sūtītājiem, kas vienas dienas laikā nosūta vairāk par 5000 ziņām. Uzņēmumiem, kas komunikācijai ar klientiem izmanto masveida e-pasta mārketinga platformas, šīs izmaiņas ir jāņem vērā, lai saglabātu augstu domēna reputācijas līmeni.

Jauno noteikumu mērķis ir radīt drošāku un patīkamāku lietotāju pieredzi, samazināt viltotu ziņu, surogātpasta un pikšķerēšanas uzbrukumu risku, kā arī ļaut lietotājiem būt viena klikšķa attālumā no tā, lai atteiktos no e-pasta vēstuļu saņemšanas un savā pastkastītē saņemtu tikai to saturu, kas katram ir aktuāls.