Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina korekti norādīt uz komerciālu saturu, izvietojot reklāmu savos sociālo tīklu profilos. Kopumā pārkāpumi vēl joprojām ir novērojami, jo, pārbaudot 21 influenceri, atklājās 9 pārkāpumi, informē PTAC.

Galvenais mērķis apzināt informāciju, kas varētu tikt atzīta par maldinošu pircējiem. Saskaņā ar Eiropas Komisijas instrukcijā norādītajiem kritērijiem, tai skaitā influenceru popularitāti un sekotāju skaitu, PTAC izvēlējās 21 pārbaudāmo influenceri. Pārbaudes tika veiktas tādos sociālajos medijos kā “Instagram”, “Facebook”, “TikTok” un “YouTube”.

Tika veikta 21 influencera pārbaude, un pārkāpumi konstatēti deviņos gadījumos, proti, influenceri sociālajos medijos publiskoja informāciju, kas uzskatāma par pircējiem adresētu reklāmu, tomēr attiecīgā informācija netika papildināta ar norādēm par tās komerciālo raksturu. Influenceru publiskotajai informācijai, kas uzskatāma par reklāmu, netika izmantoti atbilstoši tēmturi, piemēram, “#reklāma”, “#reklāmraksts”, “#sponsorēts”, “#apmaksāts”, “#apmaksātasadarbība” un citi.