Ar ko rēķināties, piešķirot dažādu kategoriju daļas?
2024-05-07
Kaspars Oļševskis, SIA “ZAB Ellex Kļaviņš”, zvērināta advokāta palīgs
Ņemot vērā, ka sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) tiesības piešķirt saviem dalībniekiem dažādu kategoriju kapitāldaļas (daļas) joprojām rada daudz dažādu neskaidrību, turpinām atbildēt uz neskaidriem jautājumiem – vai visi citu kategoriju daļu īpašnieki jāreģistrē Uzņēmumu reģistrā kā sabiedrības dalībnieki un viņiem jānorāda konkrēts daļu skaits un % procentu īpatsvars, vai B daļu ieviešana maina daļu proporcionālo sadalījumu starp esošajiem A kategorijas dalībniekiem un vai ir kāda nozīme daļu skaitam, kas tiek izdalīts B kategorijai.
Izlasot šo rakstu, uzzināsi:
- Vai un kāpēc SIA dalībnieki ir jāreģistrē komercreģistrā, kādi normatīvie akti to regulē un kā tiek veidots dalībnieku reģistrs
- Kas notiek, ja mainās daļu proporcijas, un kā mēra daļu proporcijas
- Kāda nozīme piešķirto daļu skaitam ir A un B daļu kategorijās
2024.gada janvārī Finanšu ministrija sagatavoja likumprojektu “Ilgtspējas informācijas atklāšanas likums”, lai pārņemtu Korporatīvās ilgtspējas ziņošanas direktīvas (direktīva 2022/2464) prasības. Likumā tiks noteikts ilgtspējas ziņošanas process Latvijā – kas, kam, kā un kad jāziņo.
Uzņēmuma vadība
06:00, 14. Mai. 2024
Pirms vairāk nekā 10 gadiem Latvijā veiktais “Lursoft” veiktais pētījums parādīja, ka tobrīd likvidēto uzņēmumu vidējais mūža ilgums Latvijā bija 7,5 gadi. Nesenākā “Lursoft” pētījumā šis rādītājs bija jau 9 gadi. Vai tas nozīmē, ka uzņēmēji tagad var justies mazliet labāk? Vai varbūt uzņēmumam, kura vecums tuvojas 7 vai 9 gadiem, būtu jāsāk nopietni uztraukties?
Uzņēmuma vadība
06:00, 13. Mai. 2024
Reputācija ir kā signāls, kas apliecina, ka uzņēmumam var uzticēties. Vienlaikus tā atbrīvo klientus no uzņēmumu un to produktu salīdzināšanas un analīzes, kā arī paātrina klientu lēmumu pieņemšanas procesu. Laba reputācija mazina konkurentu spēku un ļauj izplest tā saucamās cenu šķēres, proti, pārdot produktus dārgāk. Kādi faktori ietekmē reputāciju un kā nepieļaut tās pazaudēšanu?
Uzņēmuma vadība
06:00, 10. Mai. 2024
Mūsdienās ļoti bieži tiek rīkotas sanāksmes, kas notiek gan klātienē, gan attālināti, lai lemtu par uzņēmumam svarīgiem jautājumiem. Tomēr dažkārt sanāksmēs pieņemtie lēmumi netiek dokumentēti protokolā un paliek vienīgi dalībnieku pierakstos vai galvā. Tāpēc rodas jautājums – vai nepieciešams protokolēt visas sēdes un sanāksmes? Kāpēc nepieciešams sēžu/sanāksmju protokols? Kādas ir protokola priekšrocības?
Uzņēmuma vadība
06:00, 2. Mai. 2024
Klientu izpētes process ir svarīgs ne tikai, lai identificētu klientu vajadzības un spētu sagatavot tiem atbilstošākos piedāvājumus, bet arī tādēļ, lai izslēgtu iespējamos riskus. Kam pievērst uzmanību, uzsākot sadarbību ar jauniem klientiem, un kāpēc svarīgi regulāri aktualizēt savu klientu datu bāzi?
Uzņēmuma vadība
06:00, 29. Apr. 2024
Lasītājs jautā: Bieži dzirdēts, ka dokumentus drīkst parakstīt tikai ar zilas krāsas pildspalvu, jo, parakstot ar melnu, oriģināls neatšķirsies no kopijas. Tomēr mūsdienās arī ar zilu krāsu parakstītu dokumentu kopijas ir krāsainas, un tās ir grūti atšķirt no oriģināla. Vai normatīvie akti nosaka, ar kādas krāsas pildspalvu jāparaksta dokumenti? Vai ir kādi ierobežojumi tintes izvēlē?
Uzņēmuma vadība
09:00, 24. Apr. 2024
Dzīves laikā cilvēks pieņem dažādus svarīgus un pārdomātus lēmumus. Viens no tiem ir automobiļa iegāde, kas saistās ar rūpīgu un izsvērtu analīzi par to, kāds auto ir vispiemērotākais. Kas būtu jāņem vērā, lai iegādātos tiešām labu automašīnu? Kas būtu jānodrošina pārdevējam un kādas tiesības ir pircējam?
Uzņēmuma vadība
06:00, 22. Apr. 2024
Mūsdienās sabiedrība pievērš arvien lielāku uzmanību vides aizsardzības jautājumiem un ilgtspējīgam attīstības modelim. Sertificēts ekomarķējums ir būtisks solis uz ilgtspējīgu attīstību un patērētāju informētību par videi draudzīgiem produktiem un pakalpojumiem.
Uzņēmuma vadība
09:00, 18. Apr. 2024
Pēdējo 5 gadu laikā būtiski attīstījušās spēļu un spēļošanas industrijas, kas piedāvā jaunus veidus, kā apgūt kompetences, vieglāk atcerēties jaunu informāciju, panākt cilvēku uzmanību. Taču starptautisku pētījumu ietvaros ļoti skaidri atspoguļojas arī nopietno spēļu nozīmīgā loma organizāciju dzīvē.
Reklāmraksts
Uzņēmuma vadība
06:00, 18. Apr. 2024
E-komercija ir pakalpojumu un preču pirkšana un pārdošana tiešsaistē – interneta vidē, aplikācijās, sociālo tīklu vietnēs. Pastāv uzskats, ka uzņēmuma veiksmīgai attīstībai mazumtirdzniecības segmentā bez tās neiztikt. E-komercija uzņēmumā var būt gan vienīgais, gan papildu pārdošanas kanāls. Kādu pārdošanas stratēģiju izvēlēties un kad ieteicams izmantot e-komerciju? Kādas iespējas tā paver?
Uzņēmuma vadība
06:00, 15. Apr. 2024
Kas ir nepieciešams, lai uzņēmums varētu sekmīgi darboties? Ja senākos laikos pietika vien saražot un pārdot, tad mūsdienās ir vajadzīga arī stratēģija un biznesa modelis, procesi un kvalitātes vadība, zīmols un mārketings, personāla vadība un motivācija. Pēdējās desmitgadēs, runājot par panākumiem un arī par neveiksmēm biznesā, bieži tiek pieminēta arī kultūra.
Klausies
Uzņēmuma vadība
06:00, 25. Mar. 2024
Tūlīt sāksies aktīvais bērzu un kļavu sulu tecināšanas laiks, kas citiem nozīmē papildu peļņas iespēju. Kādi nosacījumi jāievēro, lai iegūto sulu varētu pārdot?
Uzņēmuma vadība
09:00, 21. Mar. 2024
Atbildīga pārvaldība ir viens no uzņēmuma attīstības pamatnoteikumiem. Tas parāda uzņēmuma rūpes par pārskatāmiem un godīgiem procesiem. Aizsāktās rakstu sērijas par ilgtspēju noslēgumā apskatām atbildīgu pārvaldību kā ilgtspējas ticamības pamatu.
Uzņēmuma vadība
09:00, 19. Mar. 2024
Privātajās vai darījumu attiecībās raisoties strīdam, nereti risinājums tiek meklēts tiesas ceļā. Risinot strīdu tiesā vai šķīrējtiesā, tā risināšanai tiesnesis var piedāvāt mediāciju. Kas ir mediācija un kā to var izmantot konfliktu risināšanā? Kādas ir mediācijas priekšrocības un trūkumi?
Klausies
Uzņēmuma vadība
06:00, 15. Mar. 2024