Šoreiz uz sarunu esam aicinājuši kompānijas "Latvijas gaisa satiksme" valdes priekšsēdētāju Dāvidu Tauriņu, kam jautājām, kā gaisa satiksmes nozarei izdodas pārvarēt krīzi pēc krīzes, kas sagaida Krievijas lidmašīnas, kuras nemaksā rēķinus, kāpēc svarīgi attīstīt reģionālās lidostas un cik izmaksā viena aviācijas dispečera sagatavošana.

Kāda pašlaik ir situācija gaisa satiksmes jomā Latvijā?

Situācija ir darbīga. Kopš 2020. gada esam permanentā krīzē, bet nevar teikt, ka viss ir slikti.

2020.gads iezīmējās ar to, ka pavasara mēnešos, kad sākās Covid-19 pandēmija, lidojumu skaits un ieņēmumi no tiem kritās par 82%. Veicām ļoti nopietnu reorganizāciju un restrukturizāciju ar mērķi samazināt izdevumus. Tas izdevās pat ļoti labi, un šādas darbības bija neizbēgamas. 2019.gadā, kas gaisa satiksmes jomā bija ievērojami labs gads, AS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) apgrozījums bija 30 milj. eiro. Nav grūti iedomāties, kāds bija apgrozījums jau gadu vēlāk, kad šie 30 milj. samazinājās par 82%.