Kibernoziedznieku aktivitāte aug visā pasaulē, un par to liecina gan aktuālākās globālās, gan Latvijas ziņas. 2021. gads ir sācies ar vairākiem Cert.lv brīdinājumiem par bīstamās ļaunatūras "Emotet" izplatīšanu un Latvijas interneta lietotāju datu nozagšanu. Turklāt nupat parādījusies ziņa arī par vairāk nekā 30 000 "Apple" datoru inficēšanu ar "Silver Sparrow". Tas nozīmē – ikvienam īpaši jāuzmanās, "sērfojot" internetā, lai pēc iespējas mazinātu potenciālos riskus un izvairītos no draudiem, kuri dažreiz ir grūti pamanāmi. Viens no populārākajiem veidiem, kā noķert ļaunprātīgo kodu, ir reklāmas.

Kas ir malvertising?

Tā ir ļaunprātīga reklāma. Vārds, kas apvieno sevī ļaunprogrammatūru un reklāmu (malware un advertising), raksturo tehniku, ko noziedznieki izmanto, lai slēptā veidā iedarbotos uz lietotājiem. Parasti viņi iegādājas reklāmas vietu populārās vietnēs, un, lai arī reklāma izskatās likumīga, tajā ir paslēpts ļaunprātīgs kods. Tāds reklāmas bloks, ja uz to uzklikšķina, jūs var pārsūtīt uz ļaunprātīgām vietnēm vai jūsu ierīcēs uzstādīt ar vīrusiem inficētas programmas, piemēram, datu zagšanai vai datora resursu izmantošanai.