Vairāki cilvēki ikdienā uzņēmumos risina juridiskos jautājumus un saskaras ar dažāda veida grūtībām, piemēram, robiem alkohola reklamēšanas regulējumā, neinformētību par jauno Negodīgas tirdzniecības prakses aizlieguma likumu, neērtu dokumentu parakstīšanu ar citām Eiropas Savienības valstīm. Kā rīkoties, kas ir atļauts, un kas ir aizliegts? Par to intervijā – AS “Aldaris” juridiskā departamenta vadītāja Dace Pelše. 

Kas šobrīd ir aktuālākās tēmas, par ko regulāri jādomā ikdienas darbā?

Šajā nozarē vienmēr aktuāls jautājums ir reklāma, par ko domājam jau “gadsimtiem” ilgi. Arvien ir jaunas izmaiņas un jaunas mārketinga kolēģu idejas, par kurām neviens skaidri nezina, kā būtu pareizi rīkoties. Šī ir sensitīva tēma visiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Latvijā. Regulējums pats par sevi nav sarežģīts, viss samērā skaidri pateikts, taču praksē rodas atšķirīgas situācijas. Mūsu uzņēmums ir gatavs ievērot visus noteikumus un strādāt godīgi, bet reizēm tiešām nesaprotam, kā to darīt. Ir gadījies, ka gribam reklamēt kādu jaunu dzērienu, taču likumā tieši šis dzēriens nav minēts, jo tā sagatavošanas laikā šāds dzēriens vēl nebija izdomāts. Ko darīt? Jāpieņem lēmums, vai riskēt. Apzināti jau nevienu likumu nepārkāpjam, bet ir, kā juristi saka, likumdošanas robi un jautājumi, kas nav noregulēti. Likumā ir variants A un variants B, bet ko darīt, ja praksē rodas situācija C?

Otra tēma, kas aktuāla man un droši vien arī citiem iekšējiem juristiem, ir konkurences tiesības.