Ikdienā gan kā privātpersonas, gan uzņēmumu un iestāžu pārstāvji saņemam daudzus un dažādus e-pastus. Lielākoties to sūtītājs un mērķis ir skaidrs un saprotams, taču ir arī gadījumi, kad sūtītājs ir aizdomīgs un jābūt piesardzīgiem, piemēram, atverot pievienotos pielikumus. Lai izvairītos no naudas izkrāpējiem, kas mūsdienās aktīvi darbojas arī e-pastu izsūtnēs, jāprot atpazīt krāpnieciskus ziņojumus.

Krāpniekiem joprojām izdodas izvilināt personas datus, pārliecināt saņēmēju atvērt kaitīgo pielikumu vai veikt naudas pārskaitījumu uz uzbrucēja bankas kontu. "Cert.lv" saņemtie incidentu pieteikumi liecina, ka šā gada pirmajā ceturksnī vien uzņēmumi cietuši vismaz 100 tūkst. eiro lielus zaudējumus.

E-pasta lietotāju zināšanas un kritiskā pieeja ir labākā aizsardzība pret uzbrukumu, tāpēc krāpniecisku e-pastu atpazīšanas prasme ir jātrenē. Par to, kā atpazīt krāpniecisku ziņojumu, lasi rakstā.