Uzņēmējdarbība vilina daudzus kļūt pašiem par sava laika, resursu un ideju saimnieku. Vienlaikus tā ir liela atbildība un nereti – milzīgas investīcijas. Franšīze ir lieliska iespēja uzņēmīgiem cilvēkiem bez ievērojama starta kapitāla uzsākt savu uzņēmējdarbību  tā piedāvā gatavu biznesa konceptu un nepārtrauktu mātesuzņēmuma atbalstu tirdzniecības vietas attīstībai un klientu piesaistei. Franšīzes ir ne vienam vien uzņēmumam. Kā izvēlēties sev piemērotāko skaidro SIA “Reitan Convenience Latvia” sabiedrisko attiecību konsultante Laura Dace Dzene.

Iepriekšēja izpēte un uzņēmuma snieguma izvērtējums

Juridiski franšīze ir līgums starp zīmola īpašnieku jeb franšīzes devēju un vietējo uzņēmēju jeb franšīzes ņēmēju, kas piešķir franšīzes ņēmējam tirdzniecības tiesības noteiktā vietā, izmantojot franšīzes devēja zīmolu. Veidojot biznesu ar franšīzi, nevis dibinot savu uzņēmumu un jaunu zīmolu, gan franšīzes ņēmējam, gan franšīzes devējam ir virkne ieguvumu – franšīzes devējs iegūst plašāku zīmola atpazīstamību, efektīvāku organizācijas struktūru un lielāku apgrozījumu, savukārt franšīzes ņēmējam nav jādomā par biznesa uzsākšanu, koncepta izstrādi un klientu piesaisti, viņš saņem gatavu biznesu ar pazīstamu reputāciju.

Tieši šī joma ir pirmā, kas katram potenciālajam franšīzes ņēmējam būtu jāizvērtē. Kāda ir uzņēmuma reputācija? Kādi ir tā biznesa sasniegumi? Vai uzņēmums darbojas caurspīdīgi, kādi ir tā ilgtermiņa mērķi un ilgtspējas stratēģija? Tieši tāpat kā iepērkoties vērtējam produkta kvalitātes un cenas attiecību, tāpat arī ilgtermiņa partneru izvēlē ir jāņem vērā dažādi – un ne tikai biznesa – aspekti.