Patriotisks un dziļi latvisks ir uzņēmums “Modern Nomad”, kas, pateicoties neizsīkstošajai enerģijai un darba sparam, turpina attīstīt savu sapni – ražot šūpuļtīklus, ko novērtē visā pasaulē. Sākums bija ilgs, lēns un pacietīgs, bet nu uzņēmums sadarbojas ar pasaules modes ikonu, uzņēmumu "Dior". Kā mazam uzņēmumam iekarot pasaules skatuvi?

Piedāvājums tirgū deva spērienu

Uzņēmuma “Modern Nomad” stāsts aizsākās jau pirms vairākiem gadiem, taču tieši Covid-19 pandēmijas laikā radās iespēja pievērsties tam, kas patiešām aizrauj un interesē. Apvienojot āra aktivitāšu entuziastu un mednieku – Krišjāņa, Jāņa un Oskara – vēlmi izveidot funkcionālu un kvalitatīvu produktu, tika radīts unikāls šūpuļtīkls, kas spēj apmierināt prasības, kādas tirgū piedāvātie produkti nespēja. Lielākajai daļai pieejamo šūpuļtīklu trūka kvalitātes vai iespējas pielāgoties dažādiem laika apstākļiem, piemēram, pievienot moskītu tīklu vai lietus aizsardzību un siltinājumu. “Modern Nomad” radīja šūpuļtīklu, kas apvienoja siltumu, komfortu un izturību, kļūstot par uzticamu sabiedroto jebkurā piedzīvojumā.

Uzņēmumam attīstoties, komanda sāka piedāvāt apmācības citu uzņēmumu darbiniekiem – sākot no vienkāršām komandas saliedēšanās aktivitātēm līdz pat apjomīgiem rīcības plānošanas treniņiem krīzes situācijās. Šajās apmācībās uzsvars tiek likts uz diviem virzieniem – pamatzināšanas izdzīvošanas situācijās un pielāgotas apmācības.

Papildus tam “Modern Nomad” piedāvā arī plašu āra aktivitāšu inventāra klāstu, tostarp apģērbu, apavus, pārtiku, cepures un stiprinājumus, garantējot, ka tie neliks vilties. Komandas sirdsapziņa neļauj viņiem tirgot tādas lietas, kas neatbilst viņu augstajiem standartiem.

Maltīte, kas spēj saglabāt uzturvērtību

Šobrīd uzņēmums ir uzsācis sadarbību ar citu Latvijas uzņēmumu, kas ražo liofilizētu pārtiku, kas ir īpaši piemērota pārgājieniem un āra aktivitātēm. Šāda pārtika ir viegla un stabila – to drīkst uzglabāt 30–60 gadus, nezaudējot vērtīgās minerālvielas un vitamīnus, kas nereti zūd dehidrēšanas procesā. Šis ēdiens saglabā savu uzturvērtību un ir ātri pagatavojams –pārgājiena laikā nepieciešams vien uzliet 200–300 ml karsta ūdens, un jau pēc 8–10 minūtēm silta maltīte ir gatava. Turklāt šī tehnoloģija ļauj ēdienam atgūt savu iepriekšējo izskatu, struktūru, smaržu un garšu, radot pārsteidzoši svaigu iespaidu.

Pretstatā liofilizētam ēdienam dehidrēta pārtika, lai arī viegla un ērti pārnēsājama, bieži satur piedevas, kas nav ieteicamas cilvēka uzturā.

Latvieši stājas pretī milžiem

“Modern Nomad” nav komandas pamatnodarbošanās, lielāko daļu ienākumu puiši gūst citur. Tomēr uzņēmumu viņi attīsta, jo tic, ka šīs preces var ražot Latvijā, stājoties pretī lielajiem pasaules milžiem. Ķīnas valdības atbalsts vietējiem ražotājiem, kas tiek sniegts jau kopš 2008.gada, ir būtisks faktors, kādēļ Ķīnas ekonomika šobrīd tik strauji aug. Tā attīstās uz Eiropas un Amerikas rēķina – cilvēki daudzas lietas iegādājas no Ķīnas, jo tas ir krietni lētāk.