Sākoties krīzei ekonomikā un ciešot iedzīvotāju maksātspējai, ļoti ātri šādus procesus izjūt tirdzniecībā strādājošie uzņēmumi, tostarp lielie tirdzniecības centri, jo, vienkārši sakot, iedzīvotāji ir gatavi tērēt mazāk. Atzīstot ievērojamo energokrīzes, ko izraisījis Krievijas iebrukums Ukrainā, ietekmi un tādējādi nepieciešamību veikt taupības pasākumus, tirdzniecības centra "Domina Shopping" direktore Dina Bunce vienlaikus piebilst, ka cilvēku iepirkšanās paradumi vēl nav mainījušies.

Kāda šobrīd ir situācija tirdzniecības centra apsaimniekošanā? Cik lielā mērā to ir ietekmējis apstāklis, ka vienu krīzi faktiski ir nomainījusi nākamā?

Situācija kopš vasaras sākuma ir sarežģīta, jo tirdzniecības centru "Domina Shopping" būtiski skar augstie elektrības rēķini. Gāze gan tirdzniecības centrā tiek patērēta minimāli – to izmanto vien daži restorāni. Elektroenerģijas cenas palielinājums bija ievērojams jau jūnijā un jūlijā. Izmaksas šajā jomā jau tobrīd bija pat trīs reizes lielākas, nekā bijām plānojuši, rekordaugstu rādītāju sasniedzot augustā. Tas, protams, padara sarežģītāku apsaimniekošanu, jo šī situācija tiešā mērā saistīta ar mūsu nomnieku darbību. Protams, veikalu apgrozījums un ienākumi tik ātri nepalielinās, kā šobrīd pieaug izdevumu daļa. Šis ir sarežģīts laiks, un tiešām var teikt, ka vienu krīzi ir nomainījusi nākamā, tāpēc ir svarīgi nepārtraukti sekot līdzi notiekošajam un atbilstoši reaģēt.